08-May-2026, 07:10 PM
(07-May-2026, 11:33 PM)365cycle schreef: Dank voor de aanvulling Bobslee!
Ik had het overigens niet over de Marathon Winter, maar de Winter.
Overigens wordt van behoorlijk veel enigszins bijzondere banden gewoon maar 1 batch gemaakt. De KHE Mac1 die ik onder de Milan had bijvoorbeeld; onwijs snelle band, al snel nergens meer te krijgen. Hetzelfde gebeurde ook met o.a. de Schwalbe Almotion.
Heb je overigens ook geverifieerd of de Schwalbe Winter nog wel in productie is voor 406? Ik zie 'm in het overzicht van Schwalbe namelijk ook niet staan: zie hier
Via Google kom ik nog wel op een overzicht waar de Winter vermeld staat, maar als ik dan doorklik kom ik weer op de hoofdpagina terecht.
Hetzelfde geldt voor de Marathon Winter.
Bedankt voor je antwoord 365cycle!
De site van Schwalbe doet inderdaad wat vreemd als je op spikes gaat zoeken, dus heb ik nog maar een mail gestuurd om na te vragen wat er nog in productie is aangaande spijkerbanden in de maat 406, ben benieuwd welk antwoord daar op volgt...
Nou heb ik ontdekt dat ook Suomi 20" spijkerbanden levert, maar die zijn 47-406 op z'n smalst, dus dat word de vraag of die in de Quest 3 wielkast passen, anders overstappen naar een Strada 3 misschien?
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42

