Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toet toet!!
#12
(08-Apr-2026, 12:49 PM)Hardloper schreef: Kan het zo zijn dat men denkt, och die brommer kan er toch wel voorbij? Waarom zou ik op zij moeten gaan.

9 van de 10 keer dat ik mensen achterop rijd kan ook een brommer daar niet langs hoor  Wink

(08-Apr-2026, 12:50 PM)Tijanus schreef: Mijn claxon bleek ook 'te vrolijk' (commentaren als "oh, ik dacht al, wat is dat voor vogeltje"), dus ik heb deze fietsbel (of een kloon) sinds kort in gebruik. Niet op 12 V maar met eigen accu, en wel 5 geluidjes (ook een tring-tring-fietsbel) maar voldoet iets beter dan de vorige (vooral in pweep-pweep-ik-ben-een-merkwaardig-stille-brommer-stand).

Minpuntje: Snoertje tussen knopje en claxon is aan de korte kant, dus ik heb de claxon zelf nu aan de onderkant tiller zitten. Oftewel: ik hoor hem zelf ook/vooral heel goed, en met gesloten kap (doe ik niet zo vaak) kan ik me voorstellen dat de verhouding doof/opgemerkt worden ongunstig(er) wordt.

Dit is een interessante optie! En ik durf zo'n draadje wel door te knippen en te verlengen hoor  Tongue Dan maar geen garantie  Big Grin Deed ik eerder met een grootlicht knopje van een set koplampen, dat was ook veel te kort voor de afstand neus velomobiel - einde tiller  Tongue

(08-Apr-2026, 01:10 PM)Hoekie schreef:
(08-Apr-2026, 12:17 PM)TimSch schreef: Dus nu vraag ik mij af: is mijn claxon te zacht? Ik vind hem zelf vrij subtiel eerlijk gezegd en het lijkt erop dat dat geen afdoende effect heeft op mijn medeweggebruikers. Heeft iemand tips voor een luidere claxon (12v) die wel gewoon fatsoenlijk in te bouwen en liefst ook legaal is

Heb je al eens aan de moer gedraaid? Kan een berg verschil maken. Merkte ik pas weer in de vergelijking tussen beide Bülks hier. Ook de ophanging kan een groot verschil maken.

Ik wist niet eens dat er een moer was om aan te draaien  Big Grin Zal eens kijken of ik wat kan bewerkstelligen, dank voor de tip!
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Toet toet!! - door TimSch - 08-Apr-2026, 12:17 PM
RE: Toet toet!! - door Willeke_IGKT - 08-Apr-2026, 12:26 PM
RE: Toet toet!! - door Bianca F - 08-Apr-2026, 12:29 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 12:42 PM
RE: Toet toet!! - door Hardloper - 08-Apr-2026, 12:49 PM
RE: Toet toet!! - door Tijanus - 08-Apr-2026, 12:50 PM
RE: Toet toet!! - door qv-tester - 08-Apr-2026, 12:56 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 01:10 PM
RE: Toet toet!! - door Oliver - 08-Apr-2026, 01:29 PM
RE: Toet toet!! - door Lopopodium - 08-Apr-2026, 01:42 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 03:14 PM
RE: Toet toet!! - door TimSch - 08-Apr-2026, 04:54 PM
RE: Toet toet!! - door Wim -de roetsende - 08-Apr-2026, 05:25 PM
RE: Toet toet!! - door Kapitein Bosui - 08-Apr-2026, 06:09 PM
RE: Toet toet!! - door 365cycle - 08-Apr-2026, 06:15 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 06:53 PM
RE: Toet toet!! - door benparke - 08-Apr-2026, 07:05 PM
RE: Toet toet!! - door Frutsel - 08-Apr-2026, 09:02 PM
RE: Toet toet!! - door Fietsbennie - 08-Apr-2026, 09:22 PM
RE: Toet toet!! - door Jeroen S - 09-Apr-2026, 08:03 AM
RE: Toet toet!! - door 365cycle - 09-Apr-2026, 09:10 PM
RE: Toet toet!! - door Fietsbennie - 09-Apr-2026, 09:03 PM
RE: Toet toet!! - door Willeke_IGKT - 09-Apr-2026, 10:30 PM
RE: Toet toet!! - door Boyd Maduro - 09-Apr-2026, 11:26 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 10-Apr-2026, 09:09 PM
RE: Toet toet!! - door Jeroen S - 10-Apr-2026, 11:00 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 14-Apr-2026, 05:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM