Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toet toet!!
#7
Ik doe gewoonlijk 2x snel achtereen een korte toet op langere afstand (werkt dan al redelijk hier), helpt dat niet dan doe ik een wat langere toeet op kortere afstand (wel nog net ver genoeg om aan de kant te gaan eer ik inhaal) en als ik kortbij ben doe ik nog eens wat langer toeet. Als die 3de toet nog niet gehoord word dan deel ik mede dat ze hun oren eens moeten laten nakijken. De toeter van de QV is toch redelijk luid.

Ik weet dat ik vooral bij 2 vrouwen/meisjes naast elkaar moet opletten, want die zijn dikwijls zo druk bezig met tateren dat ze niks opmerken. Bij ouderen durft de reactiesnelheid wel eens richting "een slagschip draait sneller" gaan, in dat geval moet ik zelfs bij de 2de toet al behoorlijk afremmen om geen brokken te maken.

Meestal moet ik weinig toeteren op andere fietsers omdat ik dikwijls routes opzoek die niet zo populair zijn bij trage fietsers. Ik heb 'm eigenlijk meer nodig om onoplettende figuren weer bij de les te brengen, regelmatig tegenliggers die zelfs op een kaarsrechte weg niet door hebben dat ik ze tegemoet kom.

Met de gewone ligfiets merk ik dat de "ping" van de fietsbel geregeld niet wordt gehoord door bejaarden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bianca F , TimSch


Berichten in dit topic
Toet toet!! - door TimSch - 08-Apr-2026, 12:17 PM
RE: Toet toet!! - door Willeke_IGKT - 08-Apr-2026, 12:26 PM
RE: Toet toet!! - door Bianca F - 08-Apr-2026, 12:29 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 12:42 PM
RE: Toet toet!! - door Hardloper - 08-Apr-2026, 12:49 PM
RE: Toet toet!! - door Tijanus - 08-Apr-2026, 12:50 PM
RE: Toet toet!! - door qv-tester - 08-Apr-2026, 12:56 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 01:10 PM
RE: Toet toet!! - door Oliver - 08-Apr-2026, 01:29 PM
RE: Toet toet!! - door Lopopodium - 08-Apr-2026, 01:42 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 03:14 PM
RE: Toet toet!! - door TimSch - 08-Apr-2026, 04:54 PM
RE: Toet toet!! - door Wim -de roetsende - 08-Apr-2026, 05:25 PM
RE: Toet toet!! - door Kapitein Bosui - 08-Apr-2026, 06:09 PM
RE: Toet toet!! - door 365cycle - 08-Apr-2026, 06:15 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 08-Apr-2026, 06:53 PM
RE: Toet toet!! - door benparke - 08-Apr-2026, 07:05 PM
RE: Toet toet!! - door Frutsel - 08-Apr-2026, 09:02 PM
RE: Toet toet!! - door Fietsbennie - 08-Apr-2026, 09:22 PM
RE: Toet toet!! - door Jeroen S - 09-Apr-2026, 08:03 AM
RE: Toet toet!! - door 365cycle - 09-Apr-2026, 09:10 PM
RE: Toet toet!! - door Fietsbennie - 09-Apr-2026, 09:03 PM
RE: Toet toet!! - door Willeke_IGKT - 09-Apr-2026, 10:30 PM
RE: Toet toet!! - door Boyd Maduro - 09-Apr-2026, 11:26 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 10-Apr-2026, 09:09 PM
RE: Toet toet!! - door Jeroen S - 10-Apr-2026, 11:00 PM
RE: Toet toet!! - door Hoekie - 14-Apr-2026, 05:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM