, 12:46 PM
(28-Mar-2026, 11:16 PM)blokdoorn schreef: Teveel comfort is niet goed voor een mens, dus kies alleen voor een e-bike als het echt echt niet anders kan. Overigens, die van ons fietsen vanaf een jaar of 6 ook dergelijke dagafstanden om op school te komen. En ik verbaas mij ook dat als er een paar maartse buien zijn al die tieners met de auto bij het station afgezet worden.
Dit is ook van alle tijden. Ik vond het eind jaren 70 heerlijk om 15 km naar school te fietsen. Terwijl andere dorpskinderen in de winter massaal met de bus gingen bleven mijn zus, broer en ik stug doorfietsen. Weer of geen weer. We werden echt niet gedwongen door onze ouders. Wel uitgedaagd kennelijk, want we vonden het stoer om te blijven fietsen. Kwestie van opvoeding.
Ik fiets nog steeds grotendeels op spierkracht behalve met een bakfiets vol wekelijkse boodschappen. Tegen de Arnhemse heuvels is dat wel aangenaam.
Batavus Sprint, Giant Expedition, Vittorio randonneur, zelfbouw Hoge ligger, Snel Savanne, Giant Downtown, Challenge Wing, Schauff tandem, Drössiger TDA Street tandem, Challenge Furai, Cangoo bakfiets, Flevobike bike.