10 uren geleden
Voor zover ik het Duitse draadje goed begrijp zijn er drie potentiële problemen. De ketting valt er bij het grootste kransje af, dan kun je hem er weer opleggen. De ketting valt er bij het kleinste kransje af en dan kan ie erg klem komen te zitten. Dat klemzitten voorkomt de spacer. Het laatste probleem is dan dat de hele body kan gaan schuiven als die ring los zit.
Het probleem met de derailleurophanging zal denk ik bij de relatief nieuwe QV van Hardloper niet spelen, maar dat kan ook nog.
Ik heb het vermoeden dat die stelring uit een bracket komt, al weet ik niet welke. Hele oude Shimano Ug bodies hadden volgens mij ook schroefdraad bij het kleinste kransje, daar paste volgens mij een BB stelring op. En ook de nieuwe hebben dezelfde buitenmaat.
Het probleem met de derailleurophanging zal denk ik bij de relatief nieuwe QV van Hardloper niet spelen, maar dat kan ook nog.
Ik heb het vermoeden dat die stelring uit een bracket komt, al weet ik niet welke. Hele oude Shimano Ug bodies hadden volgens mij ook schroefdraad bij het kleinste kransje, daar paste volgens mij een BB stelring op. En ook de nieuwe hebben dezelfde buitenmaat.