Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remmerij
#66
(11-Feb-2026, 05:45 PM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Feb-2026, 11:42 AM)AndredeBoer schreef:
(07-Feb-2026, 11:21 PM)Jeroen S schreef: Ik zou van de remreiniger/ brakecleaner afblijven. Ook dat laat namelijk wel een glad laagje residu achter.
Dat aceton... niet het aller lekkerste spul. Kan een andere ontvetter ook, bv spiritus?

Zie Jeroen.


Ik zou echt nooit iets op de remblokken/in de binnenkant van de trommelrem spuiten. 
Stel dat op een cruciaal moment de remmen net iets minder goed remmen dan je gewend bent......Oeps  Doh 

Gewoon opschuren.

Remmenreiniger gaat prima in de praktijk, daarom heeft het ook zo :-) De residu komt alleen voor met goedkopere remmenreinigers.

Met kwalitatieve remmenreiniger ontvet je juist alles in op auto en motor technisch gebied, remmen, koppeling etc.
Trommels kun je hiermee prima ontvetten. Remschoenen ook en idd remschoenen licht opschuren zodat de verglaasde laag eraf is.
Dus eerst ontvetten dan pas schuren.

Mocht je een alternatief zoeken zou ik eerder voor 99.9% isopropanol gaan ipv aceton. Maar dit is prijstechnisch voor een fiets minder interessant.

Wat betreft smeren van punten, kan maar daar zou ik wel mee oppassen. Olie op je remvoering trekt erin, onvetten heeft dan ook weinig zin meer.
                                             


     Azub Max - Sunrider - HP Speedmachine - Azub Fatty
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Remmerij - door TimSch - 19-Jan-2026, 11:24 AM
RE: Remmerij - door LigfietsWilsum - 19-Jan-2026, 11:37 AM
RE: Remmerij - door AndredeBoer - 07-Feb-2026, 04:39 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 19-Jan-2026, 11:52 AM
RE: Remmerij - door TimSch - 19-Jan-2026, 12:07 PM
RE: Remmerij - door LigfietsWilsum - 19-Jan-2026, 12:12 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 19-Jan-2026, 12:14 PM
RE: Remmerij - door blokdoorn - 19-Jan-2026, 12:45 PM
RE: Remmerij - door TimSch - 19-Jan-2026, 12:52 PM
RE: Remmerij - door Tijanus - 19-Jan-2026, 01:03 PM
RE: Remmerij - door Willeke_IGKT - 19-Jan-2026, 01:13 PM
RE: Remmerij - door PlantageBohémien - 19-Jan-2026, 01:28 PM
RE: Remmerij - door Hardloper - 19-Jan-2026, 01:34 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 19-Jan-2026, 02:26 PM
RE: Remmerij - door PlantageBohémien - 19-Jan-2026, 06:08 PM
RE: Remmerij - door benparke - 19-Jan-2026, 06:36 PM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 19-Jan-2026, 08:02 PM
RE: Remmerij - door Wim -de roetsende - 19-Jan-2026, 08:58 PM
RE: Remmerij - door GHOOGEN - 20-Jan-2026, 01:15 AM
RE: Remmerij - door benparke - 20-Jan-2026, 12:00 AM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 20-Jan-2026, 08:50 AM
RE: Remmerij - door TimSch - 26-Jan-2026, 11:57 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 27-Jan-2026, 12:32 AM
RE: Remmerij - door Boyd Maduro - 27-Jan-2026, 01:57 AM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 27-Jan-2026, 08:30 AM
RE: Remmerij - door TimSch - 27-Jan-2026, 09:49 AM
RE: Remmerij - door Peter de Rond - 27-Jan-2026, 10:48 AM
RE: Remmerij - door Tijanus - 27-Jan-2026, 11:28 AM
RE: Remmerij - door TimSch - 27-Jan-2026, 02:12 PM
RE: Remmerij - door TimSch - 31-Jan-2026, 06:00 PM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 01-Feb-2026, 12:31 AM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 01-Feb-2026, 08:37 AM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 01-Feb-2026, 05:22 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 02-Feb-2026, 02:38 PM
RE: Remmerij - door PlantageBohémien - 02-Feb-2026, 05:44 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 03-Feb-2026, 01:19 AM
RE: Remmerij - door Hardloper - 03-Feb-2026, 10:34 AM
RE: Remmerij - door Frutsel - 03-Feb-2026, 12:53 PM
RE: Remmerij - door Hardloper - 03-Feb-2026, 04:49 PM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 02-Feb-2026, 06:22 PM
RE: Remmerij - door Wim -de roetsende - 03-Feb-2026, 07:21 AM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 03-Feb-2026, 01:19 PM
RE: Remmerij - door Tijanus - 03-Feb-2026, 10:10 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 03-Feb-2026, 10:27 PM
RE: Remmerij - door PlantageBohémien - 04-Feb-2026, 08:21 PM
RE: Remmerij - door Tijanus - 03-Feb-2026, 10:43 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 03-Feb-2026, 11:50 PM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 03-Feb-2026, 10:52 PM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 04-Feb-2026, 08:59 AM
RE: Remmerij - door Willeke_IGKT - 04-Feb-2026, 11:18 AM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 04-Feb-2026, 11:42 AM
RE: Remmerij - door Frutsel - 04-Feb-2026, 01:55 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 04-Feb-2026, 05:48 PM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 04-Feb-2026, 10:27 PM
RE: Remmerij - door 365cycle - 05-Feb-2026, 09:00 PM
RE: Remmerij - door Tijanus - 06-Feb-2026, 10:51 PM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 07-Feb-2026, 12:39 AM
RE: Remmerij - door 365cycle - 07-Feb-2026, 01:50 AM
RE: Remmerij - door Arend-Jan - 07-Feb-2026, 05:13 PM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 07-Feb-2026, 11:21 PM
RE: Remmerij - door AndredeBoer - 11-Feb-2026, 11:42 AM
RE: Remmerij - door Wim -de roetsende - 11-Feb-2026, 05:45 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 09-Feb-2026, 12:53 PM
RE: Remmerij - door Hardloper - 09-Feb-2026, 04:04 PM
RE: Remmerij - door alpenvelomobiel - 09-Feb-2026, 10:30 PM
RE: Remmerij - door JarnoH - 11-Feb-2026, 11:51 PM
RE: Remmerij - door Jeroen S - 12-Feb-2026, 11:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM