(, 04:05 PM)Hardloper schreef: Na aanleiding van deze advertentie:
https://ligfiets.net/advertisements/20657
Citaat:Voor mijn Quatrovelo ben ik op zoek naar 155 of 160mm traparmen met BCD 130. Aangezien de trapas smaller is dan standaard weet ik niet waar ze te krijgen zijn (velomobiel nl heeft enkel nog 110 bcd blijkbaar en het tandwiel is nog vrij nieuw)
Ben ik erg benieuwd hoe dat bij mij zit. Maakt het wat uit dat ik een MD heb? Wanneer is Dronten overgestapt op 110? Iemand een idee? Het is voor mij niet zo belangrijk, dat ik ze in Dronten wil storen om het te vragen.
Je concrete vraag is me niet helemaal duidelijk maar:
-Ja het maakt uit dat je een Mountain Drive hebt. Daar zit een (MD-eigen) vierkante as in, en in alle andere QVs vermoedelijk niet.
-Mountain Drives zijn (of beter: waren) leverbaar met 110 en 130 BCD. Als je alleen het kettingblad wilt wisselen, zul je dus even moeten meten. Of lezen wat er op het kettingblad staat, als dat gaat.
-De as van een Mountain Drive is, voor wat de cranks betreft, een redelijk 'gewone' vierkante as. In principe zou je er dus andere cranks voor vierkante as op moeten kunnen zetten. Maar, dan wel een setje cranks zonder spider aan de rechterkant, want die zit al aan je Mountain Drive-as. Lijkt op twee linkercranks, maar dat gaat niet lukken, want dan heb je rechts ook linksdraaiend pedaalschroefdraad en dan past er alleen een linkerpedaal op. En dan nog wel achterstevoren.
Gelukkig worden spiderloze rechtercranks steeds normaler in deze tijd van e-bikes.
Wanneer velomobiel.nl geswitched is van 130 naar 110: Geen idee.
De grote Alligt-kettingbladen hebben vaak zowel BCD 110 als BCD 130 gaten, dus daarvoor maakt het i.i.g. niet uit.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'