9 uren geleden
(, 10:18 AM)TimSch schreef: Als deelnemer moet ik bekennen dat ik me ook schuldig heb gemaakt aan even goed aanzetten om een gat dicht te rijden. En eerlijk is eerlijk, ik vond dat dan best lekker: even stevig trappen en wat opwarmen tijdens een verder rustige tocht.Zolang je niet voorin zit maakt dat niet uit. Degene die achter jou zitten en dat te hard vinden gaan kunnen je dan beter inhalen zodra ze weer bij zijn.
Daarmee niet ontkennend dat je daarmee degene achter je opzadelt met de noodzaak om er ook een schep bovenop te doen. Dus eigenlijk moet je dat vooral in de staart doen...als je het al doet...Dus succes @NielsKo, onze achterrijderGelukkig weet ik dat hij voldoende explosiviteit heeft daarvoor
(, 10:52 AM)Frutsel schreef: Volgens mij was 25km/h kruissnelheid al te optimistisch, en heeft Arend-Jan het tempo verder verlaagd naar zo'n 20km/h.Klopt, wij hadden (zoals Frutsel natuurlijk weet) Rotte Rijders in het midden, AJ voorin en ik helemaal achteraan als bezemvelo, dus ff snel via de appgroep contact houden ging makkelijk. Een signaal "het gaat te hard" was dus ook makkelijk over te brengen.
Als 'vliegendene keep' kan je je helemaal uitleven met sprintjes, maar vooraan zit dat er niet in
(11 uren geleden)Richard107 schreef: Net ingeschreven.. wordt een gokje of ik het ga bijhouden. Maar ach, we gaan het zien.Bij ons (Rotterdam) mocht het, we hadden zelfs een afsnij-route voorbereid. Maar belangrijk is vooral ook om het aan te geven voor het echt niet meer gaat, dan kan TimSch maatregelen nemen.
En anders snij ik het laatste stuk gewoon af, dat kan en mag heb ik begrepen ?
(11 uren geleden)qv-tester schreef: Ik ben gewend om te "dieselen" als ik in een groep rijd. Bij de vorige OBT heb ik alleen de turbo open gezet nadat ik terug moest inhalen na een lekke band door een gebroken hieldraad. Ik geef wel toe dat ik zelfs in die modus nog redelijk vlot optrek naar andermans normen (mij baserende op opmerkingen van onze lokale clubDat was inderdaad het voordeel aan het nadeel dat jouw platte band was. Even gas erop om weer bij de groep te komen) Ook ik zal dus niet liggen te vlammen om steeds direct achter mijn voorligger te zitten, zolang ik visueel contact kan houden om de route te volgen is het mij goed (en anders heb ik de GPS nog)
Ook het feit dat ik afgesproken had om me bij de Van Nellefabriek te melden was voor mij als achterrijder leuk, want daardoor moest ik het stokje even overdragen en vervolgens de hele groep voorbij vlammen met 50
Duurt best effe met zo'n sliert van dik 120 velomobielen; laten we zeggen gemiddeld 10 meter per velo, dan is het dus een rits van 1,2 km, en met 40 km/h gemiddeld (best pittig in een stedelijke omgeving zoals hier) rijd je dan een kleine 20 km/h sneller dan de groep, dus 4 minuten gas erop om voorin te komen. Ik was weer warm toen ik in de Van Nelle stond, haha. (11 uren geleden)Richard107 schreef: Iemand aanraders om te dragen qua kleding, zowel op je hoofd alswel je lijf?Muts en in een Quest ook iets om je benen, dus een lange sportbroek is wel lekker.
Als je snel transpireert zou ik een droog sportshirt en een klein handdoekje meenemen, dan blijft je bovenlijf in de pauze in ieder geval warm (want niet nat).
(10 uren geleden)TimSch schreef: Na de laatste keer proeffietsen hebben we overigens besloten de route iets in te korten. Ook omdat er toch wel wat uitdagende bochtjes in een deel zaten die we proeffietsend net wel net niet haalden en waar we opstoppingen verwachten.Kill your darlings... vond ik het moeilijkste aan het organiseren van zo'n tocht
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.

Gelukkig weet ik dat hij voldoende explosiviteit heeft daarvoor