, 08:24 AM
(, 06:58 PM)Wim -de roetsende schreef:(, 04:08 PM)365cycle schreef: One word: Clikvalve.
Kun je al binnenbanden met clikvalve kopen dan?
Yup, Al zijn ze er nog niet voor elke maat. Voor de Schwalbe lijn de prefix scv gebruiken (dus Sv6 voor sclaverand/presta/frans wordt scv6 voor Click Valve)
(, 07:38 PM)Bobslee schreef:(, 06:58 PM)Wim -de roetsende schreef:(, 04:08 PM)365cycle schreef: One word: Clikvalve.
Kun je al binnenbanden met clikvalve kopen dan?
Zo niet, zijn de adaptersets misschien al te koop?
Ja, problemen van beschikbaarheid waren gelukkig na een paar maanden opgelost. Liggen nu op de meeste plekken gewoon op voorraad.
(, 09:57 PM)Willeke_IGKT schreef: Met de adapter sets moet je ook even opletten dat je de clicvalve goed aandraait.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze eigenlijk altijd gewoon handvast draai... Zit wel zo'n tooltje bij maar die gebruik ik alleen om de oude kern eruit te halen. SCV heeft een pietsje structuur waardoor je er met de hand beter grip op hebt.
(, 10:19 PM)LigfietsWilsum schreef: Je kan de ventielen overzetten van band naar band.
Wisselen gaat dusdanig makkelijk&snel dat ik zelf met reservebanden zonder ventielkern rondrij. Wel heb ik een paar extra kernen in mijn plaksetje zitten just in case. (Zowel SCV als ook nog SV, geen punt om ze weg te gooien mocht ik een pomp moeten lenen en die wil niet meewerken met SCV dan kan ik er altijd nog een sv indraaien (dan wel opletten dat je het strak genoeg draait.