Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reparatie frame
#1
Bij onderhoud aan mijn X-Stream kwam ik een nare verrassing tegen. Het frame blijkt op een paar plekken stuk. Het frame bestaat uit een ronde buis waar het crankstel op zit en een vierkante balk waar de kettingrol en de stoel op zit. De lasnaden waarmee deze aan elkaar vast zitten zijn op een paar plekken gescheurd:

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Vreemd genoeg staat op deze plek een ander serienummer geschreven dan het nummer wat in het frame is gegraveerd. Op de plek waar de kettingrol zit gemonteerd is het frame ook gescheurd:

[Afbeelding: 1k0.jpg]

De kettingrol is eenzijdig opgehangen en de bout is verbogen. Ik heb al een tijdje dat de boel kraakt als ik wat meer kracht op de pedalen zet. Waarschijnlijk komt dat dus doordat dit de ketting strak trekt en daarmee de kettingrol omhoog. Onlangs vond ik de boel wat zwaar lopen en bleek de kettingrol kapot en van het lager afgekomen en om de afstandhouder te draaien. Het lijkt me sterk dat dit zo'n scheur heeft veroorzaakt en al helemaal dat het frame hierdoor naar binnen zou zijn verbogen.

De winkel waar ik de fiets van heb weet niet hoe dit het beste op te lossen dus ik heb een vraag uitgezet bij Leiba. Heeft een van jullie ervaring met aluminium lassen? Gaat dat terwijl het frame nog gemonteerd zit of wordt de boel dan veel te warm?
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Reparatie frame - door mwijns - 06-Apr-2019, 02:12 PM
RE: Reparatie frame - door PietV* - 06-Apr-2019, 06:28 PM
RE: Reparatie frame - door Lopopodium - 06-Apr-2019, 06:29 PM
RE: Reparatie frame - door mwijns - 06-Apr-2019, 07:03 PM
RE: Reparatie frame - door Wim -de roetsende - 06-Apr-2019, 07:04 PM
RE: Reparatie frame - door Marnix - 06-Apr-2019, 07:08 PM
RE: Reparatie frame - door Niels van der Wal - 06-Apr-2019, 07:51 PM
RE: Reparatie frame - door mwijns - 06-Apr-2019, 09:26 PM
RE: Reparatie frame - door Marnix - 06-Apr-2019, 11:10 PM
RE: Reparatie frame - door PietV* - 07-Apr-2019, 12:48 AM
RE: Reparatie frame - door mwijns - 07-Jun-2019, 08:50 PM
RE: Reparatie frame - door Niels van der Wal - 09-Jun-2019, 10:34 AM
RE: Reparatie frame - door ErikvanD - 07-Jun-2019, 09:18 PM
RE: Reparatie frame - door Marnix - 08-Jun-2019, 02:41 PM
RE: Reparatie frame - door TvWijk - 09-Jun-2019, 11:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM