4 uren geleden
(5 uren geleden)Piet K schreef: De betonplaat is de bovenkant van een rioolgemaal. Deze is moeilijk te verplaatsen. Je kan de gemeente adviseren om een het begin en aan het einde een verloopband te maken, zoiets zoals ze ook hebben gemaakt bij de oversteek bij de rotonde en de grond er achter ophogen.
Piet K (rioleur)
Het gaat inderdaad om de bovenkant van het rioolgemaal. De rotonde is echter nieuwer dan het gemaal en dus bij het ontwerpen van de rotonde had op de een of andere manier meegenomen moeten zijn. Er is bij het ontwerp er dus voor gekozen om de rand van het fietspad gelijk te laten vallen met de betonplaat. Dat lijkt mij de ontwerpfout. Gezien de ruimte tussen het fietspad en de rijbaan van de rotonde zou het mogelijk moeten zijn om op die plek het fietspad iets dichter bij de rijbaan te leggen.
Een paaltje had voor mij waarschijnlijk de schade een hoop minder gemaakt hebben. De neus zou ervoor zorgen dat de fiets naar het fietspad geduwd zou worden, buiten dat een paaltje voor mij veel zichbaarder is en ik waarschijnlijk zelf al zou ingrijpen. Maar een paaltje is dan weer een mogelijk punt om met een trapper achter te haken voor rechtopfietsers.
Dus inderdaad een stoeprand die aan het begin langzaam oploopt lijkt me de goedkoopste en snelste oplossing, die wat mij betreft ook prima zou voldoen.
Ik ben nu begonnen met een intensieve inspectie. Ik bevreesde het al, maar nu is de net nieuw geinstalleerde as, die een kromme as verving, zelf ook weer krom.