8 uren geleden
(11 uren geleden)365cycle schreef:(30-Oct-2025, 02:15 PM)Hoekie schreef:Ik stoor me juist weer aan de (vermoedelijk leeftijds-)discriminatie die ik hier zie. Toevallig had ik deze week voor het eerst eens te maken met een echt snelle fatbike (dus niet alleen 50 op het tellertje, maar ook echt inlopen op mij in de Tuna).(29-Oct-2025, 05:06 PM)Hoekie schreef: ..de Politie bij mij weer een beetje geloofwaardigheid terug gewonnen heeft, door simpelweg te controleren.
Voor de locals: In de fietstunnel bij Kloetinge.
Link naar de controle op hvzeeland https://www.hvzeeland.nl/nieuws/66395-be...paign=home
Het overgrote deel van de foute fietsers dat ik zie rijdt in de ochtend- of avondspits, helmloos op een wat sportiever model rechtop fiets met een Ortlieb eraan en gaat dan toch 45-50 km/h. Speed pedelec zonder kenteken dus.
Dat de pakkans voor jeugd veel groter is dan voor dat volwassen werkvolk is niet oké. Je controleert alle elektrische fietsen, of je controleert ze niet.
Een terechte zorg, maar niks nieuws onder de zon natuurlijk. Ik had een collega uit Flevoland die vertelde dat haar scooter nooit op de rollenbank hoefde, terwijl ze de snelste scooter van de hele middelbareschoolklas had. Maar ja, blonde meisjes zijn (op dit punt i.i.g.) per definitie onverdacht kennelijk...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'