, 02:54 PM
(, 12:18 PM)Jeroen S schreef: Het is best wel spannend als je 70 fietst in een tweewieler en meer als een rijbaan breed nodig hebt om te corrigeren. Kun je je voorstellen dat je dat moet doen als je ergens op een 80 km/h weg fietst tussen ander verkeer?
Dit was ook het grootste probleem bij de VeloTilt van Wim Schermer.
Volgens Allert van velomobiel.nl was dit een driewieler met alle nadelen van een tweewieler.
Je zult worden ingehaald door een vrachtwagen, terwijl je in een tiltende driewieler zit

Na een paar jaar gaf Wim Schermer zelf toe, tijdens een presentatie op CycleVision, dat de VeloTilt op z'n snelst was in de Lock-positie.
Dan werd het dus een gewone driewieler vm, maar wel een hele zware en trage dus. Dat project is nooit succesvol geworden.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike