Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12 volt in de Quest 107
#10
5000mAh hoeft niet zo groot of zwaar te zijn hoor.
Bij 12v is dat 60 Wh capaciteit, als lithium pakketje weegt dat ~250 gram, of ongeveer het dubbele als het LiFePo4 is. De originele accu in mijn Snoek heeft bijna dezelfde capaciteit en is 240 gram (3 cellen '21700' in serie: 11,1 v volt 5Ah dus 55Wh capaciteit).
De eerste vraag van LigfietsWilsum ging waarschijnlijk over de M (mega) ipv m (milli) Wink

Als je op Ali een SoC-indicator (State of Charge) koopt (eigenlijk gewoon een spanningsmeter), check dan eerst even of het een 3S of 4S accu is (aantal cellen in serie), en welke chemie. LiFePo4 4S heeft een lagere spanning dan LiPo 4S of 'lithium-ion': LiCoO2 of LiNiMnCoO2.
Want je zegt 12V, maar dat is het niet precies. En juist omdat lithium accu's zo weinig zakken qua spanning terwijl ze ontladen luistert dit nauw, en is je metertje onbruikbaar als het voor LiCoO2 is en je sluit aan op LiFePo4 (dan nooit vol) of andersom (dan is de accu plat voordat je meter dat aangeeft).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 14-Oct-2025, 08:24 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door LigfietsWilsum - 14-Oct-2025, 08:28 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door ZoefZoef - 14-Oct-2025, 08:31 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 14-Oct-2025, 08:52 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door LigfietsWilsum - 14-Oct-2025, 09:01 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Frutsel - 14-Oct-2025, 11:10 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 14-Oct-2025, 11:44 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Jeroen S - 15-Oct-2025, 08:02 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Hoekie - 15-Oct-2025, 08:57 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Frutsel - 15-Oct-2025, 09:20 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Arend-Jan - 15-Oct-2025, 09:09 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door LigfietsWilsum - 15-Oct-2025, 10:01 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Hoekie - 15-Oct-2025, 09:09 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 15-Oct-2025, 09:21 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Arend-Jan - 15-Oct-2025, 09:24 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Hoekie - 15-Oct-2025, 09:33 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Arend-Jan - 15-Oct-2025, 10:49 AM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 15-Oct-2025, 12:24 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Frutsel - 15-Oct-2025, 08:15 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Arend-Jan - 15-Oct-2025, 02:44 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Jeroen S - 15-Oct-2025, 07:03 PM
RE: 12 volt in de Quest 107 - door Richard107 - 15-Oct-2025, 09:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM