Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 StreetLegal
#38
Op zich maakt op een tweewieler de velg en bandbreedte niet zoveel uit. Dat het kleinere 20 inch wiel breder is, prima. Het draagvermogen van de band moet uit de lengte of de breedte komen van het loopvlak. Hoe kleiner de diameter van de band, bij gelijk merk, type en bandenspanning, hoe korter de afdruk. Dat wordt gecompenseerd door meer breedte.

https://www.schwalbe.com/nl/rollwiderstand.html

Heel veel fietsen hebben een 19 mm brede velg. Deze maat gemeten in het velgbed. De ideale bandbreedte is 1,5 tot 2 keer de velgbreedte. Zeker voor een trike. Maar daar wordt sterk van afgeweken. Ik rij met een 50 mm brede banden op een 19 mm velg. De grootste beperking voor bredere banden is de vorkbreedte.

https://www.schwalbe.com/nl/reifenmasse.html
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 03-Feb-2019, 11:40 AM
RE: M5 StreetLegal - door Frank - 03-Feb-2019, 11:58 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 04-Feb-2019, 03:13 PM
RE: M5 StreetLegal - door Fietsbennie - 04-Feb-2019, 03:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 05-Feb-2019, 01:52 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 09-Feb-2019, 01:20 PM
RE: M5 StreetLegal - door Frank - 09-Feb-2019, 02:25 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 20-Feb-2019, 12:31 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 01-Mar-2019, 11:48 AM
RE: M5 StreetLegal - door Fietsbennie - 01-Mar-2019, 03:04 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 01-Mar-2019, 05:59 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 03-Mar-2019, 11:28 AM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 03-Mar-2019, 11:49 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 03-Mar-2019, 12:53 PM
RE: M5 StreetLegal - door Fietsbennie - 04-Mar-2019, 06:58 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 04-Mar-2019, 11:25 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 12-Mar-2019, 08:01 PM
RE: M5 StreetLegal - door ErikvanD - 12-Mar-2019, 08:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door Wim -de roetsende - 12-Mar-2019, 09:06 PM
RE: M5 StreetLegal - door zeeuwwindje - 13-Mar-2019, 12:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 13-Mar-2019, 11:58 AM
RE: M5 StreetLegal - door GertBr - 13-Mar-2019, 01:21 PM
RE: M5 StreetLegal - door Westerwolder - 14-Mar-2019, 09:03 PM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 14-Mar-2019, 11:30 PM
RE: M5 StreetLegal - door Frank - 14-Mar-2019, 09:14 PM
RE: M5 StreetLegal - door Wim -de roetsende - 15-Mar-2019, 12:14 AM
RE: M5 StreetLegal - door ErikvanD - 15-Mar-2019, 08:00 AM
RE: M5 StreetLegal - door gideon - 15-Mar-2019, 08:34 AM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 16-Mar-2019, 09:56 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 15-Mar-2019, 11:20 AM
RE: M5 StreetLegal - door Fietsbennie - 15-Mar-2019, 12:17 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 15-Mar-2019, 07:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 16-Mar-2019, 11:22 AM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 16-Mar-2019, 02:00 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 16-Mar-2019, 02:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door Wim -de roetsende - 16-Mar-2019, 03:09 PM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 16-Mar-2019, 04:32 PM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 17-Mar-2019, 12:30 AM
RE: M5 StreetLegal - door Lobke Honney - 17-Mar-2019, 03:54 PM
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 17-Mar-2019, 10:13 PM
RE: M5 StreetLegal - door Roepers - 17-Mar-2019, 06:03 PM
RE: M5 StreetLegal - door Niels van der Wal - 17-Mar-2019, 06:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM