05-Aug-2025, 10:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Aug-2025, 10:10 PM door Coen__.)
(05-Aug-2025, 09:35 PM)Bob Hagendijk schreef:(05-Aug-2025, 09:10 PM)Hardloper schreef:(05-Aug-2025, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Petitie starten om ze te gaan verbieden binnen de EU.
Door beïnvloeding van de politiek door lobbygroepen geloof ik daar niet zo in, en dat was het punt van mijn post ook niet.
Zie de situatie. Pas op een meter of 5 ziet die wielrenner of er iets van rechts aan komt. Die moet of vol afremmen om op tijd stil te staan als er iets aan komt, of gokken.
Voor de automobilist (asobak of niet) komt de wielrenner uit het niets.
Als je je beiden netjes houdt aan de regels gaat het goed, maar we weten allemaal dat dat niet zo is, zowel fietsers als automobilisten niet. Daarom zouden verkeerssituaties vergevingsgezind moeten zijn, als iemand een fout maakt dat de ander kan anticiperen, of er voldoende ruimte is om fouten op te vangen. Dat is hier helaas niet zo, en zo zijn er nog veel meer plekken aan te wijzen.
M'n ouders hadden een "vergevingsgezinde" weg voor de deur met iets verderop een mega ruime bocht... je mocht er 50 km/h... de bocht was ruim... had giga verkanting... vrijliggend verplicht fietspad, het gemiddelde bij politiecontroles was 65 en dan nog presteerden ze het om uit de bocht te vliegen, door de houten vangrail te knallen en 100 meter na de bocht al dan niet op de kop terecht te komen in tuinen en erkers...
Ik wilde eigenlijk vragen; bedoelde je in dit geval dan dat de bomen in de hoeken van de kruising weg hadden gemoeten?
Als je kijkt naar het zicht wat de ram naar rechts had... en je kijkt naar waar hij uiteindelijk tot stilstand is gekomen (als de auto niet verplaats is dan) dan denk ik zo dat die ook niet met gepaste snelheid de kruising genaderd heeft.
(05-Aug-2025, 09:41 PM)datakneder schreef:(05-Aug-2025, 09:34 PM)Coen__ schreef: Ook alweer iets (naast het gedrag van de automobilisten) waar je in Duitsland (in mijn beleving) minder last van hebt. Sommige buitenaf wegen in Nederland zijn tegenwoordig gewoon een tunnel tussen de mais... meer vrij uitzicht midden in de stad zeg maar. Zodra je dan de landsgrens passeert is er weer uitzicht en worden er ook andere dingen dan maïs verbouwd...
Ik kan hier in de buurt wel een aantal kruispunten aanwijzen waar het mais nu zo staat dat alle zicht naar de zijwegen is weggenomen. Maar goed dat is wel slechts mijn beperkte waarneming van een heel klein deel van Duitsland.
Wel is de mais weer een argumentatiepunt in de discussie dat ik een vlaggetje op moet als het gras hier hoog staat (Wat weinig gebeurd) Mijn reactie is dat auto's dan ook vlaggetjes moeten als het mais hoog staat.
Ja ik ken er ook wel een paar, maar als % van het geheel is dat aldaar volgens mij fors minder.