Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parool: Ode aan de gewone fiets én de velomobiel!
(30-Jul-2025, 05:45 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb het over een volledig gezonde jongeman van 11 jaar die door een slechte beslissing van zijn ouders (Nee, we laten jouw gewone fiets niet meer repareren, maar we kopen een Fatbike van ruim €1000,-) nu op z'n Fatbike rondrijdt. 
Prima, maar als je met school ergens heen gaat, dan doe je dat net als de andere kinderen gewoon fietsend.

Ruim €1000? Volgens mij zijn de meesten eerder rond €800

Als ik even hier kijk;
https://www.lasourisscooters.nl/elektrische-fatbikes
Dat is die zaak van die man uit Doetinchem waarvan de overheid toen een keer een hele lading had vergrendeld en toen toch weer had vrijgegeven...

Dan zijn er iets van 72 modellen die goedkoper zijn dan mijn niet-elektrische fiets. Ter referentie; ik heb recent een Gazelle Chamonix S8 gekocht, met korting via de Fietsersbond portal voor €1189.

De grap is echter dat je die Chamonix S8 een half jaar van te voren moet bestellen (want permanent overal uitverkocht  Rolleyes ) terwijl die fatbikes en overige ebikes in alle kleuren en maten op voorraad staan...

En die 11 jarige die nu dan op een fatbike rijdt; is die slechter af qua conditie dan zijn klasgenoot die met de auto gebracht wordt?

(04-Aug-2025, 05:37 PM)Willeke_IGKT schreef: In mijn jaren 50 wijk was genoeg parkeer ruimte, en een parkeerplaats bij een buiten gebruik geraakt gebouw.

Dus werd bij de wegwerkzaamheden om de nieuwe riolering te plaatsen eerst dat terrein afgesloten en daarna zijn een kwart van de parkeerplekken op de straat niet terug gekomen na de werkzaamheden. Dus worden er nu nog steeds net zo veel auto's neergezet maar dan op de stoep. Gelukkig zijn de stoepen zeer ruim, dubbel parkeren op de stoep en er dan nog lang kunnen.

De plaatselijke overheden zijn bij hun plannen vergeten te kijken hoeveel behoefte er is aan parkeren, de nummers kloppen in ieder geval niet met het straatbeeld.

Maar moet de overheid tot in het oneindige het parkeren van privébezit op publiek terrein faciliteren?

Ik heb ook collega's;
*Hij woont wel een eind van z'n werk; gaat met de auto, oke..
*Zij is fietsend (en zelfs lopen scheelt maar een paar minuten) sneller op haar werk, maar... gaat met de auto
*De kinderen hebben op kosten van papa een rijbewijs gehaald, hebben gewoon studenten OV.. maar papa heeft een auto voor ze gekocht

Maar de buurman mag geen container op een parkeervak zetten om 3 fietsen in te stallen.  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Parool: Ode aan de gewone fiets én de velomobiel! - door Coen__ - 04-Aug-2025, 05:40 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Fietstocht berichten en beelden
jouw route lijkt me...Martin van Mourik — 11:38 PM
Ah, die veer bij Eij...Lopopodium — 11:24 PM
Vanmiddag een rondje...Martin van Mourik — 10:59 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Voor je het weet ben...blokdoorn — 10:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....