, 05:38 PM
Wat discriminatie betreft, voor een auto moet je met 75 jaar ook gekeurd worden, en een auto is denk ik een veiliger vervoermiddel dan een tweewielfiets en die keuring is in sommige landen echt streng, zou men bij fietsers ook kunnen doen.
Je ziet weleens dat ouderen kunnen oefenen in hoever ze nog behendig genoeg zijn om te fieten, beetje om paaltjes rijden, enz, maar dan is men met de gedachten erbij, in het verkeer is men snel afgeleid .
Zelf ben ik bijna midden 70, en ben blij dat ik een trike heb, en voor het evenwichtgevoel een chopper met een lage zitting, dat is wel een tweewieler, maar veel veiliger dan een hoog op een bukfiets, ik heb nog twee fietsen staan maar fiets er nooit meer op, ga ze eerdaags slopen.
Als men die getallen omlaag wil brengen, zal men toch ingrijpende maatregelen moeten treffen, want onder die slachtoffers zijn veel ouderen, dus als die fietsen willen, prima, maar dan met een veiliger type fiets.
Je ziet weleens dat ouderen kunnen oefenen in hoever ze nog behendig genoeg zijn om te fieten, beetje om paaltjes rijden, enz, maar dan is men met de gedachten erbij, in het verkeer is men snel afgeleid .
Zelf ben ik bijna midden 70, en ben blij dat ik een trike heb, en voor het evenwichtgevoel een chopper met een lage zitting, dat is wel een tweewieler, maar veel veiliger dan een hoog op een bukfiets, ik heb nog twee fietsen staan maar fiets er nooit meer op, ga ze eerdaags slopen.
Als men die getallen omlaag wil brengen, zal men toch ingrijpende maatregelen moeten treffen, want onder die slachtoffers zijn veel ouderen, dus als die fietsen willen, prima, maar dan met een veiliger type fiets.