11-Jul-2025, 06:52 PM
(11-Jul-2025, 03:31 PM)PieterTrapt schreef:(11-Jul-2025, 02:16 PM)Tijanus schreef: E-bikende bejaarden die fietsen als een auto (i.e. alle beschikbare ruimte opeisen).......
Ik heb er zelf niet zoveel last van, wat me wel altijd verbaast is dat 70-plussers ALLEMAAL een spiegel hebben, waar ze NOOIT in kijken. Zeker bang dat 'ie slijt?
"Is een dure spiegel geweest, daar kijk ik alleen bij heel speciale gelegenheden in! "
Ach ja, ik woon en fiets in redelijk toeristisch gebied, en al die (senioren) e-bikers zorgen er ook voor dat er meer (en bredere) fietspaden komen. Dat is natuurlijk alleen maar prettig, zeker met minder ideaal fietsweer maak ik daar graag gebruik van. Maar met mooi weer zie je hier heel veel e-bikers en dus ook veel suboptimaal weggedrag. Het blijft gelukkig wel een minderheid, en de eerstvolgende ruime inhaalmogelijkheid is meestal niet ver weg.
Het zien van medeweggebruikers in de spiegel, of het horen van de vrij luide bel die je heus niet had gebruikt is soms ook wel een dingetje inderdaad. Maar het meest opvallend vind ik toch de enorme mindfullness van sommige groepen. Wanneer ik even vaart minder om een op het fietspad invoegende groep ruimte te geven, gebeurt het opmerkelijk vaak dat men direct na het invoegen acuut is vergeten dat er dus ook nog een snellere fietser achter zit. Heerlijk zen moet dat zijn.

Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'