(, 06:14 PM)Bob Hagendijk schreef: Nouja... Als dat zo'n smal fietspad met zandweg is zoals ik ze hier ken dan kan je elkaar met 2 normale fietsen net passeren. Dan zou ik 25 km/u met een gewone fiets al hard vinden, met een vm helemaal. Geen maximum snelheid betekent niet dat je zo hard mag als je wil...En dan is het dus automatisch oke om iemand verbaal aan te vallen én hem tot stoppen te dwingen?
Laat ik het zo zeggen: als je dit gedrag niet vertoont bij een meisje van 14 omdat dat intimiderend zou kunnen werken, moet je het bij niemand doen.
Alsof dat al niet genoeg is wordt de snelheid van een velonaut vaak schromelijk overschat. De laatste "RIJD NIET ZO HARD, IDIOOT!" die ik naar m'n hoofd kreeg volgde op het inhalen van een groepje ongemotoriseerde fietsers. Ik reed op hetzelfde tempo als het ANWB-stel voor me dat hen 2 seconden eerder ingehaald had. Tegen hun werd niet geschreeuwd, ik was de enige die belde (met m'n ringring bel dus, niet met de claxon).
Dat die mensen hun mening op die manier ventileren is helemaal oké, het is niet mijn bloeddruk die door het dak gaat. Ik stop echter niet voor mensen die proberen mijn weg te versperren, en wie aan me zit heeft helemaal een probleem. Er zijn grenzen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.