04-Jul-2025, 08:07 AM
Wat in Duitsland wel goed mogelijk is, dat je als burger met duidelijke informatie aangifte doet tegen een andere burger die verkeersregels overtreed. Bij foutparkeerders op het fietspad bijvoorbeeld. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar op het Duitse forum zijn er een aantal die wel eens van die mogelijkheid gebruik maken. Een paar foto's van kenteken, de situatie en dag en tijd zijn volgens mij voldoende. Maar goed doe dat maar eens bij 35 km/h.
Ik kom gelukkig zelden van dat soort fietsers tegen hoewel ik recent ook ergens een knul gehad heb op een illegale E bike, die reed ook dik 35, zonder al te veel inspanning. Weet alleen niet meer zo goed waar. Dat soort types zie ik hier gelukkig weinig. Hooguit een senior op een speedpedelec maar die 2 rijden de route andersom.
Ik kom gelukkig zelden van dat soort fietsers tegen hoewel ik recent ook ergens een knul gehad heb op een illegale E bike, die reed ook dik 35, zonder al te veel inspanning. Weet alleen niet meer zo goed waar. Dat soort types zie ik hier gelukkig weinig. Hooguit een senior op een speedpedelec maar die 2 rijden de route andersom.