02-Jul-2025, 07:36 PM
(02-Jul-2025, 11:58 AM)Hardloper schreef: Dus beide Snoeken zijn meer gewild, dan de Bülk 4 more. Dus een betaalbaarder model draagt niet gelijk bij grotere volumes.Er is een belangrijk verschil tussen data lezen en data begrijpen.
Je trekt hier twee conclusies die je zeker niet zomaar kan trekken op basis van de informatie die je nu hebt.
Paar redenen:
1. Jan heeft eerder aangegeven dat hij de B4M niet graag produceert, omdat de marges erop ook veel dunner zijn dan op een andere velomobiel. Als hij alleen die fietsen zou produceren blijft de schoorsteen niet roken, dus kan het weleens zomaar zijn dat de levertijd op een B4M oploopt als de fabriek het druk heeft.
2. Als de marges voor Jan dun zijn, zijn ze dat ook voor de dealers. Het is voor die dealers dus de moeite om aan upsell te doen. En wat is er dan te koop? De Bülk Urban is precies dezelfde fiets, maar dan lichter, stijver, sneller, luxer. Als je de B4M van verlichting etc. voorziet is het prijsverschil inmiddels niet meer zo groot. Vanuit het perspectief van een Decathlon-fietsenkoper zijn beide duur, dus als die toch over de streep gaat, dan maar liever de dikste, niet?
Dit is overigens een beproefde manier van verkopen. Autofabrikanten doen het ook: de 95pk versie van de Renault 5 is er pas net, en niet heel best leverbaar. Daarnaast kan die versie niet snelladen, echt onhandig bij een elektrische auto.
3. Je vergelijkt nu de Snoek in twee formaten met alleen de Bülk 4 More, terwijl de kleine Snoek duidelijke voordelen heeft voor kleine mensen die de Bülk niet kan bieden. De B4M is slechts één telg uit de Bülk-familie, terwijl er naast de 4More ook nog de Distance, Urban en de Mk1 zijn. Je zou de aantallen van al die fietsen moeten vergelijken met minimaal de hele Snoek-reeks.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.