, 09:51 AM
(, 09:30 AM)TimSch schreef:Nou het idee erachter is als volgt. Een autosnelweg heeft 2 tot 3 banen aan elke zijde. Dus bij een fiets snelweg moet je wel met 2 fietsers / trikes / Velomobielen langs elkaar kunnen fietsen en dat je dan ook nog een tegenligger je kan passeren. Die eigenlijk ook langs iemand fietst. Anders kun je niet veilig doorfietsen naar mijn inziens. Ik was gisteren op een fietspad door een weiland. Erg smal. Een scooter kwam achter me aan en een fietser wou dat pad in. Nou dat had niet gekund zonder van het asfalt af te gaan. Het geluk was dat de fietser niet paar minuten eerder bij het begin was. Dan was het geen fijne passeer moment geweest. En nee ik was niet per VM, dit had pad zie ik niet zitten al fietsend.(, 09:20 AM)Hardloper schreef: .... Maar je kon er niet meer 3 Velomobielen langs elkaar rijden....
Als met 3 velomobielen naast elkaar kunnen fietsen de maatstaf zou zijn voor een lekkere doorfietsroute, vrees ik dat er bitter weinig goedgekeurd zal worden![]()
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.