7 uren geleden
Ik denk dat de wegontwerpers een ander idee hebben van doorfietsen en fietsroutes dan wij.
Voor de meeste mensen die ik ken is een fietstocht van meer dan 25 km een uitzondering en wordt alleen op een vrije dag gedaan.
Ze weten dat er mensen zijn die 20 km enkele reis naar het werk fietsen maar dat zijn uitzonderingen.
Voor ons is 25 km een klein ommetje, 100 km tot veel meer wat je doet op een vrije dag. En, niet voor mij, 300 km en meer een dag serieus fietsen.
Op een rit van 5 tot 15 km is door een dorpskern rijden niet erg, vaak handig voor de boodschappen.
Op een vrijetijds ritje van 25 km is het een excuus voor koffie.
Voor ons en de andere snellere langeafstands rijders is het vaak erg vervelend.
Kunnen wij die wegontwerpers beter informeren?
Voor de meeste mensen die ik ken is een fietstocht van meer dan 25 km een uitzondering en wordt alleen op een vrije dag gedaan.
Ze weten dat er mensen zijn die 20 km enkele reis naar het werk fietsen maar dat zijn uitzonderingen.
Voor ons is 25 km een klein ommetje, 100 km tot veel meer wat je doet op een vrije dag. En, niet voor mij, 300 km en meer een dag serieus fietsen.
Op een rit van 5 tot 15 km is door een dorpskern rijden niet erg, vaak handig voor de boodschappen.
Op een vrijetijds ritje van 25 km is het een excuus voor koffie.
Voor ons en de andere snellere langeafstands rijders is het vaak erg vervelend.
Kunnen wij die wegontwerpers beter informeren?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,