26-Jun-2025, 07:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Jun-2025, 07:27 AM door 365cycle.)
(25-Jun-2025, 10:04 PM)Hardloper schreef: Beter deel je de wettekst vanuit de officiële kanaal van de overheid:
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR...2014-03-20
Citaat:Op een fiets op meer dan twee wielen met twee voorwielen moeten aan de voorzijde twee witte of twee gele symmetrisch links en rechts van het midden bevestigde lichten worden gevoerd.
Citaat:Er mogen niet meer lichten worden gevoerd op een fiets, door de bestuurder daarvan of door een achter de bestuurder gezeten passagier dan de in het tweede tot en met vijfde lid genoemde lichten.
(25-Jun-2025, 09:09 PM)Jeroen S schreef: 2 symetrisch aangebrachte lampen. Dus geen drie. Er staat niet dat het twee dezelfde moeten zijn, of hoe ze symetrisch moeten zijn. Ik heb 1 voorlamp met daaronder een ledstrip, volgens mij kan dat. Ook een voorlamp met een lamp op de muts zou moeten kunnen. Maar goed is er de afgelopen 20 jaar al eens iemand voor beboet? Ik denk het niet.
Ik neem aan dat je met de vetgedrukte tekst doelt op het feit dat ik dan drie lampen heb? Dat klopt wel, maar "licht voeren" betekent "licht aan hebben". Er staat nergens dat ik geen 86 lampen op m'n fiets mag hebben, zolang er maar maximaal twee symmetrisch naast elkaar geplaatste lichten aan de voorzijde branden.
Aangezien mijn accu niet heel groot is en ook niet groter moet, zal ik de oorspronkelijke koplamp dan ook alleen aan hebben wanneer ik echt ver wil zien (dus 's nachts in buitengebied bij hoge snelheid).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.