26-May-2025, 02:14 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-May-2025, 02:15 AM door 365cycle.)
(25-May-2025, 06:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik was echt verbaasd over het gedrag van de automobilisten om mij heen. Ze hielden veel minder afstand op alle mogelijke manieren.Precies dat had ik ook met de M-Racer. Het idee van die aankoop destijds was dat ik dan af en toe open naar m'n werk kon fietsen, met een staartpuntje voor kleding etc.
Voelde heel naar en vervelend en onveilig.
Een groot deel van de route was destijds 60-weg zonder fietspad. Toen ik daar @ 45-50 km/h 2x voorbij was gestoken door een automobilist die tussen mij en een tegemoetkomende fietser door ging én een keer afgesneden was omdat een tegemoetkomende auto er eerder was dan het inhaalmanoeuvre afgerond was had ik het wel gehad met dat open liggen.
Moet trouwens bekennen dat een winters rondje met Frutsel (hij in z'n DF) waarbij ik een uur na thuiskomst nog steeds koude ballen had ook wel bijgedragen heeft aan het besluit om die fiets te verkopen

(25-May-2025, 07:51 PM)blokdoorn schreef: In b.v. Zweden gaan automobilisten naar mijn ervaring zowiezo veel voorzichtiger met fietsers om, ook in grotere steden tijdens de spits (en ja daar wordt ook echt veel gefietst).Zweden ken ik nog niet, maar idd, mijn ervaringen zijn ook puur gebaseerd op NL. Zowel het Franse platteland als een paar kilometers in Servië vielen me overigens enorm mee!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.