Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsers en het milieu
#39
(21-May-2025, 10:01 AM)365cycle schreef:
(21-May-2025, 09:55 AM)Hardloper schreef: Dit geeft gewoon aan dat deze financieel gesubsidieerd worden. Anders hadden ze wel wegens financiële redenen die bestelbus gekozen. 
Nee hoor, de bestelbus is goedkoper om te rijden dan een Dodge Ram.

Ik heb even AI gevraagd:
Citaat:Hier zijn enkele kostenindicaties voor het zakelijk rijden van een Ram 1500 en een Mercedes Vito:

Ram 1500
Leaseprijs: Vanaf ongeveer €500 per maand bij financial lease.

Wegenbelasting: Minder dan €53 per maand, dankzij het grijze kenteken.

Onderhoud: Eerste twee beurten rond €290 exclusief BTW, elke 15.000 km.

Brandstofverbruik: Ongeveer 1 op 5 à 1 op 6, maar LPG maakt het vergelijkbaar met een diesel die 1 op 15 rijdt.

Mercedes Vito
Leaseprijs: Afhankelijk van uitvoering en leasevorm, vaak tussen €400 en €800 per maand.

Wegenbelasting: Afhankelijk van gewicht en brandstoftype, meestal €100-€200 per kwartaal.

Onderhoud: Kosten variëren, maar gemiddeld €300-€600 per beurt.

Brandstofverbruik: Dieselversies rijden gemiddeld 1 op 12 à 1 op 15.

Verder kreeg ik de link: Wat kost het om een nieuwe RAM 1500 te rijden? - Autobedrijf Jaarsma
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 18-May-2025, 09:47 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 20-May-2025, 12:03 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Bianca F - 20-May-2025, 08:51 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Dharm2004 - 20-May-2025, 01:00 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Willeke_IGKT - 20-May-2025, 05:44 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hoekie - 20-May-2025, 09:39 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door datakneder - 20-May-2025, 09:44 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 08:58 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 09:15 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 09:20 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 09:31 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 09:41 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 09:55 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 10:01 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 10:14 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 10:20 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 10:50 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 01:49 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Josligfiets - 21-May-2025, 10:47 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Josligfiets - 21-May-2025, 10:54 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 11:04 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 02:15 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 03:46 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 19-May-2025, 06:15 PM
RE: Ben van Northland Velo gaat verhuizen - door Merijn - 19-May-2025, 09:31 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Frutsel - 19-May-2025, 10:23 PM
Ligfietsers en het milieu - door Willeke_IGKT - 19-May-2025, 11:13 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Tijanus - 19-May-2025, 11:23 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 20-May-2025, 12:00 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Fietsbennie - 20-May-2025, 06:15 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Jeroen S - 20-May-2025, 07:38 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Bart Verbeek - 20-May-2025, 07:42 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Tijanus - 20-May-2025, 08:19 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 20-May-2025, 08:57 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Hardloper - 20-May-2025, 11:49 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door ZoefZoef - 20-May-2025, 01:33 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Snoek043 - 20-May-2025, 02:40 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM