Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsers en het milieu
#28
Ik heb in de praktijk weinig last van zware auto's maar wel van overdreven grote auto's.

De auto waar mijn werkgever een paar jaar terug in reed, meestal alleen en met weinig bagage, was groter dan het busje van de buren, waar ofwel 9 personen in konden ofwel 3 personen en een heleboel spullen.

Veel electrische auto's die ik zie vallen ook in de overdreven grote bakken categorie, breder, langer en hoger dan wat tot een paar jaar terug nog groot werd gevonden. En daarmee waarschijnlijk ook zwaarder.

De weg kan er wel tegen maar iedere kilo die je verplaatst kost energie en een stekker auto haalt die energie vaak van het zelfde stroomnet waar ook onze huizen mee voorzien worden. Nu nog deels (was het 50%) uit fossiele brandstoffen.
Bovendien zijn de grotere auto's gevaarlijker voor andere weggebruikers, in geval van botsingen. Plus hoe groter de auto, hoe groter de dode hoek.

De overheid kan grote invloed uitoefenen maar de individuele kamerleden en ministers gaan ook graag met de mode mee, grotere auto's.

Vrachtwagens zijn inderdaad veel zwaarder, groter en hebben grotere dode hoeken, maar zijn voorlopig onmisbaar, er wordt op verschillende manieren gewerkt om de problemen van vrachtwagens op de weg in te dammen. Ik hoop op goede resultaten daar.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , 365cycle , PieterTrapt , gideon


Berichten in dit topic
Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 18-May-2025, 09:47 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 20-May-2025, 12:03 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Bianca F - 20-May-2025, 08:51 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Dharm2004 - 20-May-2025, 01:00 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Willeke_IGKT - 20-May-2025, 05:44 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hoekie - 20-May-2025, 09:39 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door datakneder - 20-May-2025, 09:44 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 08:58 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 09:15 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 09:20 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 09:31 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 09:41 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 09:55 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 10:01 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 10:14 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 10:20 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 10:50 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 01:49 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Josligfiets - 21-May-2025, 10:47 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Josligfiets - 21-May-2025, 10:54 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door Hardloper - 21-May-2025, 11:04 AM
RE: Ligfietsers en het milieu - door TimSch - 21-May-2025, 02:15 PM
RE: Ligfietsers en het milieu - door 365cycle - 21-May-2025, 03:46 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 19-May-2025, 06:15 PM
RE: Ben van Northland Velo gaat verhuizen - door Merijn - 19-May-2025, 09:31 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Frutsel - 19-May-2025, 10:23 PM
Ligfietsers en het milieu - door Willeke_IGKT - 19-May-2025, 11:13 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Tijanus - 19-May-2025, 11:23 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 20-May-2025, 12:00 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Fietsbennie - 20-May-2025, 06:15 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Jeroen S - 20-May-2025, 07:38 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Bart Verbeek - 20-May-2025, 07:42 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Tijanus - 20-May-2025, 08:19 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 20-May-2025, 08:57 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Hardloper - 20-May-2025, 11:49 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door ZoefZoef - 20-May-2025, 01:33 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Snoek043 - 20-May-2025, 02:40 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM