, 03:21 PM
(, 01:34 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een ligfietswinkel ben geweest, maar de showroom van M5 vond ik er altijd uit springen op de fotos.Yup, dat is inderdaad wat ik bedoel.
Iedere fiets zijn eigen "podium", allemaal speciaal. Duidelijke beschrijving erbij.
Als ik dan de "showroom" van ICB bekijk krijg ik een heel ander gevoel.
[...]
Maar, als ik 15k in mijn zak had, en ik was een fanatieke wielrenner die een nieuwe fiets wilde kopen, en een dag voordat ik mijn handtekening zet bij een fietsenwinkel voor die superspeciale, lichte, snelle fiets zou kopen zou ik 365cycle tegenkomen die mij inhaalt en zegt dat ik in Dronten moet gaan kijken, dan vraag ik me af of je daar hetzelfde gevoel krijgt.
Maar ook dit:
Koop een paar simpele zachte doeken of desnoods bestel een paar covers bij Dendrocopos op het velomobilforum. Laat je logo erop drukken, netjes op de neus. Af te leveren fietsen zet je dan op een opstelplek in de hal, bij voorkeur op een voetstuk. Maak een beetje beleving van de aflevering, loop met de eigenaar door de checklist, zet 'm op maat, rijd desgewenst een klein stukje mee om te kijken of alles goed gaat, en - belangrijkste - zorg gewoon ook dat de fiets klaar is als de nieuwe eigenaar komt. Velomobiel.nl staat er bij ons groepje wel bekend om dat er nog 9483 dingen gemonteerd moeten worden als je je fiets komt halen

In dat laatste zit trouwens denk ik ook wel de essentie: Op dit moment passen de meeste dealers niets aan aan hun werkwijze omdat hun klanten (wij dus) daar niet om vragen. Zij moeten zich alleen afvragen of ze alleen ons als klanten willen, of ook een hap uit de rest van de markt willen.
Stel je eens voor dat 0,5% van alle verkochte racefietsen een velomobiel wordt; Dat zou betekenen dat de Nederlandse dealers samen 130 fietsen extra moeten afleveren. Gebaseerd op de cijfers van 2024, want toen zijn er ~26000 nieuwe racefietsen verkocht met een gemiddelde waarde van €2200. Dat bedrag lijkt ook weinig, maar bedenk je even dat ik net naast een Triban stond bij de Decathlon die €400 moest kosten. De hoofdmoot zit daar, aan de onderkant, dus er zijn ook zat mensen die er wel serieus geld tegenaan klappen.
(, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: M5: de showroom en de werkplaats waren bijna museaal te noemen. Echt schitterend inderdaad. Bram wist wel hoe het moest.Yup en yup. En in die ruimte met opgestelde vm-en ligt soms ook de was op de bank
Die 2e foto is bij velomobiel.nl.
Bij ICB is een aparte ruimte met opgestelde vm-en. Heeft velomobiel.nl ook, maar dat is echt heel klein.

(, 02:10 PM)renevoorburg schreef: Toen ik afgelopen najaar bij ICB was voor een proefrit met de Tuna, schrok ik van hoe goor het toilet daar was. Toen ik een paar maanden later mijn Tuna kwam ophalen, had ik niet de indruk dat die wc sinds de vorige keer wel schoongemaakt was.Dat dus. Er zijn vast ook mensen die bij zo'n bedrijf binnen komen, vragen of ze even naar de wc mogen en dan "nou ik ga maar weer eens doei" zeggen.
Je kan zeggen "lekker belangrijk" maar het bevestigde helaas wel mijn beeld dat men bij ICB wat weinig aandacht had voor de details van de aflevering en idd de klantbeleving. Kan veel beter!
Geweldige fietsen, dat wel
Gemiste kans, zeker in deze markt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.