Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
(, 01:34 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een ligfietswinkel ben geweest, maar de showroom van M5 vond ik er altijd uit springen op de fotos. 
Iedere fiets zijn eigen "podium", allemaal speciaal. Duidelijke beschrijving erbij.
Als ik dan de "showroom" van ICB bekijk krijg ik een heel ander gevoel.

[...]

Maar, als ik 15k in mijn zak had, en ik was een fanatieke wielrenner die een nieuwe fiets wilde kopen, en een dag voordat ik mijn handtekening zet bij een fietsenwinkel voor die superspeciale, lichte, snelle fiets zou kopen zou ik 365cycle tegenkomen die mij inhaalt en zegt dat ik in Dronten moet gaan kijken, dan vraag ik me af of je daar hetzelfde gevoel krijgt.
Yup, dat is inderdaad wat ik bedoel.

Maar ook dit:

Koop een paar simpele zachte doeken of desnoods bestel een paar covers bij Dendrocopos op het velomobilforum. Laat je logo erop drukken, netjes op de neus. Af te leveren fietsen zet je dan op een opstelplek in de hal, bij voorkeur op een voetstuk. Maak een beetje beleving van de aflevering, loop met de eigenaar door de checklist, zet 'm op maat, rijd desgewenst een klein stukje mee om te kijken of alles goed gaat, en - belangrijkste - zorg gewoon ook dat de fiets klaar is als de nieuwe eigenaar komt. Velomobiel.nl staat er bij ons groepje wel bekend om dat er nog 9483 dingen gemonteerd moeten worden als je je fiets komt halen Big Grin  Heeft z'n charme, en wij kennen ze persoonlijk + vinden het daar ook wel gezellig, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat een ander er het gevoel van krijgt dat ze niet serieus genomen worden nadat ze net dik €10K hebben overgemaakt.

In dat laatste zit trouwens denk ik ook wel de essentie: Op dit moment passen de meeste dealers niets aan aan hun werkwijze omdat hun klanten (wij dus) daar niet om vragen. Zij moeten zich alleen afvragen of ze alleen ons als klanten willen, of ook een hap uit de rest van de markt willen.
Stel je eens voor dat 0,5% van alle verkochte racefietsen een velomobiel wordt; Dat zou betekenen dat de Nederlandse dealers samen 130 fietsen extra moeten afleveren. Gebaseerd op de cijfers van 2024, want toen zijn er ~26000 nieuwe racefietsen verkocht met een gemiddelde waarde van €2200. Dat bedrag lijkt ook weinig, maar bedenk je even dat ik net naast een Triban stond bij de Decathlon die €400 moest kosten. De hoofdmoot zit daar, aan de onderkant, dus er zijn ook zat mensen die er wel serieus geld tegenaan klappen.

(, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: M5: de showroom en de werkplaats waren bijna museaal te noemen. Echt schitterend inderdaad. Bram wist wel hoe het moest.

Die 2e foto is bij velomobiel.nl. 

Bij ICB is een aparte ruimte met opgestelde vm-en. Heeft velomobiel.nl ook, maar dat is echt heel klein.
Yup en yup. En in die ruimte met opgestelde vm-en ligt soms ook de was op de bank Tongue Again: Mij maakt het niet uit, maar mensen vinden daar toch wel wat van. Kijk hier maar:

(, 02:10 PM)renevoorburg schreef: Toen ik afgelopen najaar bij ICB was voor een proefrit met de Tuna, schrok ik van hoe goor het toilet daar was. Toen ik een paar maanden later mijn Tuna kwam ophalen, had ik niet de indruk dat die wc sinds de vorige keer wel schoongemaakt was.

Je kan zeggen "lekker belangrijk" maar het bevestigde helaas wel mijn beeld dat men bij ICB wat weinig aandacht had voor de details van de aflevering en idd de klantbeleving. Kan veel beter! 

Geweldige fietsen, dat wel  Smile
Dat dus. Er zijn vast ook mensen die bij zo'n bedrijf binnen komen, vragen of ze even naar de wc mogen en dan "nou ik ga maar weer eens doei" zeggen.
Gemiste kans, zeker in deze markt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond - door 365cycle - , 03:21 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Even uitwijken na...Hardloper — 01:58 PM
Kilometer topic
Hier gaat het waarsc...365cycle — 11:42 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Klopt Jeroen. Wat bu...365cycle — 11:39 AM
M-racer voorvork
Smal, schijfrem en n...Merijn — 10:54 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was...Bob Hagendijk — 10:22 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was e...liggende daan — 09:49 AM
Kilometer topic
April was voor dit j...Josligfiets — 09:25 AM
M-racer voorvork
Ik ben op zoek naar ...Bob Hagendijk — 09:21 AM
Supernova M99 Pure+ / E3 verlichtingset
Te koop: Verlichtin...De tovenaar — 08:49 AM
Kilometer topic
Ik ben op 9 mei 20...Wim -de roetsende — 08:41 AM
Wat er voor de Duits...Jeroen S — 08:10 AM
Kilometer topic
In april 2025 1121 k...Roepers — 07:47 AM
Die Saukki, to...benparke — 05:42 AM
Volgens mij bedoelen...365cycle — 01:02 AM
Beetje ongepast om n...Gideonaut — 12:53 AM
Al trekken ze mijn V...Frutsel — 11:40 PM
Spezi 2025 en 2026
Ik ga niet fietsen; ...TvWijk — 11:12 PM