29-Apr-2025, 11:57 PM
Ik ben gisteren de zelfde route met een paar aanpassingen teruggereden, in vijf uur en vijftig minuten, met een zwakke noordenwind tegen. Ik ben om 16:10 vertrokken en om 22:00 aangekomen.
Het logeerbed stortte in toen ik s'ochtends opstond, de draagconstructie voor de lattenbodem was bezweken. Ik ben tot half vier bezig geweest om de boel te herstellen en versterken met op maat gemaakte balkjes uit stukken resthout.
Onderweg ging het allemaal soepeltjes, een rit zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Behalve aan het einde, ik had een kabelbreuk in het draadje van mijn koplamp naar het batterijenpakket dat ik er aan heb hangen. Bij onderhoud aan mijn fiets heb ik laatst de koplamp er af gehad, daarna had ik hem klaarblijkelijk niet stevig genoeg vastgezet. De koplamp stond niet goed, met de lichtbundel te veel naar beneden. Op de veerpont bij Wijk bij Duurstede duwde ik de koplamp wat omhoog, en ging deze uit. Met wat morrelen aan de draadjes flakkerde de lamp nog twee keer aan en gaf er toen definitief de bui aan. Het viel me toen al op dat het boutje van de koplamp beter aangedraaid moest worden, maar ik besteedde er verder geen aandacht aan. Op lange ritten heb ik voor dit soort noodgevallen een simpele reservere koplamp bij me, zo eentje die je met een rubber bandje op je stuur vastzet. Tijdens de overtocht met de veerpont voorzag ik deze van batterijen en plaatste deze op mijn stuur. Het laatste stukje naar huis reed ik met het zwakke licht van dit koplampje, dat ging redelijk want ik ken de route. Ik had twee keer dat tegemoetkomende automobilisten nogal laat hun groot licht uitdeden. Dat krijg je met zo'n zwakke koplamp, ze merken je pas laat op, normaal heb ik daar vrijwel nooit last mee. Toen ik thuis was zag ik dat mijn koplamp voor op de neuspijp helemaal niet meer vast zat en alleen nog aan het elektrische kabeltje hing. Het spijtige hieraan vind ik vooral dat ik het elegante inbusmoertje dat bij de koplamp hoorde en er mooi bij paste nu kwijt ben.
Het logeerbed stortte in toen ik s'ochtends opstond, de draagconstructie voor de lattenbodem was bezweken. Ik ben tot half vier bezig geweest om de boel te herstellen en versterken met op maat gemaakte balkjes uit stukken resthout.
Onderweg ging het allemaal soepeltjes, een rit zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Behalve aan het einde, ik had een kabelbreuk in het draadje van mijn koplamp naar het batterijenpakket dat ik er aan heb hangen. Bij onderhoud aan mijn fiets heb ik laatst de koplamp er af gehad, daarna had ik hem klaarblijkelijk niet stevig genoeg vastgezet. De koplamp stond niet goed, met de lichtbundel te veel naar beneden. Op de veerpont bij Wijk bij Duurstede duwde ik de koplamp wat omhoog, en ging deze uit. Met wat morrelen aan de draadjes flakkerde de lamp nog twee keer aan en gaf er toen definitief de bui aan. Het viel me toen al op dat het boutje van de koplamp beter aangedraaid moest worden, maar ik besteedde er verder geen aandacht aan. Op lange ritten heb ik voor dit soort noodgevallen een simpele reservere koplamp bij me, zo eentje die je met een rubber bandje op je stuur vastzet. Tijdens de overtocht met de veerpont voorzag ik deze van batterijen en plaatste deze op mijn stuur. Het laatste stukje naar huis reed ik met het zwakke licht van dit koplampje, dat ging redelijk want ik ken de route. Ik had twee keer dat tegemoetkomende automobilisten nogal laat hun groot licht uitdeden. Dat krijg je met zo'n zwakke koplamp, ze merken je pas laat op, normaal heb ik daar vrijwel nooit last mee. Toen ik thuis was zag ik dat mijn koplamp voor op de neuspijp helemaal niet meer vast zat en alleen nog aan het elektrische kabeltje hing. Het spijtige hieraan vind ik vooral dat ik het elegante inbusmoertje dat bij de koplamp hoorde en er mooi bij paste nu kwijt ben.