30-Mar-2025, 11:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Mar-2025, 11:30 AM door Wim -de roetsende.)
(30-Mar-2025, 11:15 AM)renevoorburg schreef: Ik snap niet dat niet meer mensen voor een Tuna kiezen. Voor woonwerk-verkeer zal de fiets wat betreft snelheid niet onder doen voor de Snoek terwijl de Tuna praktischer en veiliger is, zeker met een halo.
Toen de Tuna werd aangekondigd en bleek dat deze vm 16" voorwielen zou krijgen, verschenen er op het Duitse Forum flink wat negatieve berichten. Ze konden maar niet begrijpen waarom Ymte hiervoor gekozen had. In plaats van vragen te stellen, werd er vooral geoordeeld.
Waarom deze vm in Nederland nauwelijks wordt verkocht is mij ook een raadsel. Zal ook zeker met de Snoek te maken hebben.
De enorme marketing rondom de Bülk zal ook niet hebben meegewerkt.
De Tuna is ook niet te vinden op de pagina van velomobileworld.com. Daar staan alleen nog maar 3 Bülken (en er komt dus nog een nieuwe raceversie aan), 5 Alpha's (waarvan er bijna nooit eentje verkocht wordt) en één Milan.
In het verleden stonden daar alle vm-en op die door hen geproduceerd werden. Nu alleen nog de vm-en waar Jan het meeste aan verdient. Dat is tenminste mijn invulling.
Over een paar jaar ga ik misschien de Milan wel inruilen voor een Tuna. De DF + Hosen bevalt mij heel goed en een Tuna is eigenlijk een DF met ingebouwde 'Hosen'.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282