Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw en advies gevraagd
#45
(19-Jan-2019, 02:18 PM)Niels van der Wal schreef: 20 kilo lichter in een paar maanden? Dat is een dieetdoel.

Dat is een vrij reëel doel, als je gaat van 130+ naar bijvoorbeeld 110 kilo. Vanuitgaande dat er een levensstijl is dat dat gewicht veroorzaakt heeft, zal een kleine aanpassing aan deze levensstijl een groot initieel verschil kunnen opleveren. Dan heb ik het dus niet over diëten. Toen ik als tiener van 113 naar 90 ging ('normaal' gewicht voor mijn lengte nu) heb ik dit ook erg makkelijk gehaald in een paar maanden. Gewoon wat verstandiger eten en wat vaker fietsen. Ik deed toen niets aan sport, maar begon gewoon eens per week een tocht van 40 kilometer te maken, en twee keer per week hard te lopen. Hardlopen zou ik overigens niet aanraden; ga liever veel fietsen als je gewicht kwijt wil. Dat scheelt erg veel belasting op je gewrichten. Je kan beter je spieren (zoals bij zwemmen en fietsten) het werk laten doen en je gewrichten sparen.

Denk dat 20 kilo in een maand of zes erg reëel is als je overstapt op een 'normale' levensstijl. Dit betekent niet dat de afname van overtollig vet op dit tempo blijft doorgaan. Maar in die eerste maanden kan je erg makkelijk en snel grote stappen zetten.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 05-Jan-2019, 01:16 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 05-Jan-2019, 03:26 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 05-Jan-2019, 04:00 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Fietsbennie - 05-Jan-2019, 09:21 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 05-Jan-2019, 05:00 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Niels van der Wal - 05-Jan-2019, 06:21 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 05-Jan-2019, 07:30 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 05-Jan-2019, 07:51 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 05-Jan-2019, 09:25 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Fietsbennie - 05-Jan-2019, 09:44 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 05-Jan-2019, 10:10 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 05-Jan-2019, 10:16 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door GertBr - 05-Jan-2019, 10:21 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Fietsbennie - 05-Jan-2019, 10:42 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 05-Jan-2019, 10:36 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 05-Jan-2019, 11:48 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 06-Jan-2019, 06:57 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Wim -de roetsende - 06-Jan-2019, 08:46 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Wim -de roetsende - 06-Jan-2019, 01:00 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door GertBr - 06-Jan-2019, 03:41 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 06-Jan-2019, 04:17 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Roef Veerman - 08-Jan-2019, 03:40 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 08-Jan-2019, 04:11 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door GertBr - 10-Jan-2019, 12:40 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 10-Jan-2019, 07:05 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 10-Jan-2019, 08:34 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 10-Jan-2019, 09:50 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Roepers - 11-Jan-2019, 08:42 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 11-Jan-2019, 08:49 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 18-Jan-2019, 03:56 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Roepers - 18-Jan-2019, 04:26 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 18-Jan-2019, 04:37 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Wim -de roetsende - 18-Jan-2019, 05:47 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 19-Jan-2019, 08:03 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door PietV* - 19-Jan-2019, 09:28 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door ErikvanD - 19-Jan-2019, 09:42 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Niels van der Wal - 19-Jan-2019, 10:22 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Roepers - 19-Jan-2019, 10:25 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door PietV* - 19-Jan-2019, 10:41 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Wim -de roetsende - 19-Jan-2019, 10:59 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 19-Jan-2019, 01:48 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Niels van der Wal - 19-Jan-2019, 02:18 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 19-Jan-2019, 03:03 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Niels van der Wal - 19-Jan-2019, 03:17 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Lopopodium - 19-Jan-2019, 03:36 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 19-Jan-2019, 04:20 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door PietV* - 19-Jan-2019, 05:04 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Wim -de roetsende - 19-Jan-2019, 05:24 PM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Hoekie - 20-Jan-2019, 12:41 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door JarnoH - 20-Jan-2019, 12:51 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door Gasboer - 20-Jan-2019, 06:48 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door PietV* - 20-Jan-2019, 09:05 AM
RE: Nieuw en advies gevraagd - door JarnoH - 20-Jan-2019, 11:14 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM