Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baron 1 op MP
#35
Ik zie op foto's dat de Baron vaak een velgrem aan de voorzijde heeft.
Nu zit er op mijn exemplaar een Italiaanse Formula schijfrem uit het jaar kruik. Gezien de vierkante remblokken, zonder normale borgpen, echt oud.
Heb het helemaal gedemonteerd en gereinigd maar hij remt nog steeds voor geen meter.
Uren mee bezig geweest en krijg enige beweging in de zuigers als ik ze "opwip" maar niet werkend als ik het zaakje weer in elkaar zet.
De al eerder afgebroken ontluchtingsnippel maakte het ook niet gemakkelijker... De rest heb ik nu uitgeboord en vervangen door een boutje (voor nu).
Ik ben wel op de hoogte van de werking van Shimano-spul. Hier heb ik echter behoorlijk wat problemen mee.
Heeft iemand ervaring met dit merk/model rem? Is dit origineel of een latere toevoeging?

Mijn Baron heeft overigens serienummer 990002.

(21-Feb-2025, 05:46 PM)melle z schreef:
(21-Feb-2025, 05:35 PM)Jeroen S schreef: Die van Melle vind ik ook wel heel erg mooi! 451 voor vermoed ik?
Ja, de rode is 451/622, de groene is 406/559 zoals jij je wellicht nog weet te herinneren.  Wink

[Afbeelding: 54083450689_17e8de4893_b.jpg]

Prachtig exemplaar, dito kleur!
Bij mijn Baron loopt de ketting over twee extra geleiders, net voor het balhoofd.
Geeft dat veel extra weerstand? Of is het vooral handig in stadverkeer, i.v.m grotere wieluitslag?
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Baron 1 op MP - door Tijanus - 12-Feb-2025, 08:31 PM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 12-Feb-2025, 08:57 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 12-Feb-2025, 11:48 PM
RE: Baron 1 op MP - door martinus - 13-Feb-2025, 08:22 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 13-Feb-2025, 11:28 PM
RE: Baron 1 op MP - door martinus - 16-Feb-2025, 03:44 PM
RE: Baron 1 op MP - door Mark24/7 - 20-Feb-2025, 12:03 AM
RE: Baron 1 op MP - door Wim -de roetsende - 20-Feb-2025, 08:48 AM
RE: Baron 1 op MP - door Willeke_IGKT - 20-Feb-2025, 12:14 AM
RE: Baron 1 op MP - door 365cycle - 20-Feb-2025, 12:34 AM
RE: Baron 1 op MP - door Mark24/7 - 20-Feb-2025, 12:52 AM
RE: Baron 1 op MP - door 365cycle - 20-Feb-2025, 02:51 PM
RE: Baron 1 op MP - door Frutsel - 20-Feb-2025, 04:17 PM
RE: Baron 1 op MP - door 365cycle - 20-Feb-2025, 04:48 PM
RE: Baron 1 op MP - door Mark24/7 - 20-Feb-2025, 09:28 PM
RE: Baron 1 op MP - door 365cycle - 20-Feb-2025, 09:42 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 20-Feb-2025, 08:35 AM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 20-Feb-2025, 10:14 AM
RE: Baron 1 op MP - door Bob Hagendijk - 20-Feb-2025, 05:25 PM
RE: Baron 1 op MP - door Hardloper - 20-Feb-2025, 07:42 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 20-Feb-2025, 10:20 PM
RE: Baron 1 op MP - door Boyd Maduro - 20-Feb-2025, 11:16 PM
RE: Baron 1 op MP - door Wim -de roetsende - 21-Feb-2025, 10:04 AM
RE: Baron 1 op MP - door Boyd Maduro - 21-Feb-2025, 11:59 AM
RE: Baron 1 op MP - door baron062 - 21-Feb-2025, 01:34 PM
RE: Baron 1 op MP - door datakneder - 21-Feb-2025, 04:14 PM
RE: Baron 1 op MP - door Mark24/7 - 22-Feb-2025, 09:29 PM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 21-Feb-2025, 04:23 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 21-Feb-2025, 05:35 PM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 21-Feb-2025, 05:46 PM
RE: Baron 1 op MP - door datakneder - 21-Feb-2025, 05:59 PM
RE: Baron 1 op MP - door Jeroen S - 21-Feb-2025, 06:39 PM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 21-Feb-2025, 06:56 PM
RE: Baron 1 op MP - door Tom Fekkes - 21-Feb-2025, 08:19 PM
RE: Baron 1 op MP - door Mark24/7 - 22-Feb-2025, 10:42 PM
RE: Baron 1 op MP - door Wim -de roetsende - 22-Feb-2025, 11:57 PM
RE: Baron 1 op MP - door blokdoorn - 16-Apr-2025, 10:00 PM
RE: Baron 1 op MP - door melle z - 16-Apr-2025, 09:53 PM
RE: Baron 1 op MP - door Hardloper - 16-Apr-2025, 10:16 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM