Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,-
#42
(01-Feb-2025, 12:56 AM)365cycle schreef: het tien minuten gesprek op de school van je kind - leerkrachten zijn nog een goed voorbeeld van een groep Nederlanders die relatief hooggeschoold is en vaak prima met Engels om kan gaan. Ook hier spreek ik uit ervaring: De taal is nooit een barriere geweest.


Zelfs bij iets typisch Hollands als een buurtbarbeque was Engels geen barriere.

Ik wil toch even ingaan op deze 2 voorbeelden.

Ik heb nu zelf een leerling met Engels sprekende ouders. Ik spreek redelijk Engels, maar om echt in het Engels goed te kunnen vertellen hoe het met hun dochter in de klas gaat, vind ik nog best moeilijk en vaak lukt het toch net niet om precies duidelijk te maken wat ik nou echt bedoel. 
Vooral van die specifiek onderwijs gerelateerde terminologie heb ik de Engelse vertaling vaak niet in mijn hoofd. Hoe zeg je bijvoorbeeld 'de machten van 2' in het Engels?
Dit geldt sowieso voor veel van mijn collega's op de scholen waar ik gewerkt heb. Dan praat je toch over 80 van de 100 collega's die het lastig vinden.

Als je bij ons op de BBBQ Engels zou spreken, dan kun je met minder dan de helft een goed gesprek voeren en dan wonen er bij ons toevallig ook nog eens veel hoogopgeleiden.

Ik vermoed toch dat ook jij, net als iedereen, erg vanuit je eigen bubbel aan het redeneren bent. Is logisch, doen we allemaal.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Rikkie


Berichten in dit topic
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Roepers - 29-Jan-2025, 09:10 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 29-Jan-2025, 11:53 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door ZoefZoef - 30-Jan-2025, 07:59 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 31-Jan-2025, 01:20 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 11:07 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 30-Jan-2025, 10:19 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 12:03 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 31-Jan-2025, 12:30 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Frutsel - 31-Jan-2025, 04:21 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door ZoefZoef - 31-Jan-2025, 03:33 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 11:49 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 01-Feb-2025, 12:56 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 01-Feb-2025, 10:07 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Wim -de roetsende - 01-Feb-2025, 03:55 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 01-Feb-2025, 09:54 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Roepers - 01-Feb-2025, 11:58 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door GertBr - 01-Feb-2025, 01:04 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 01-Feb-2025, 05:44 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM