Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,-
#13
(30-Jan-2025, 09:00 PM)Wim -de roetsende schreef:
(30-Jan-2025, 10:17 AM)Hardloper schreef: Volgens mij is het probleem echt bij veel hoger opgeleide na cursus NL niet meer Engels hoeven te gebruiken en ze verleren het dan weer.

Wat bedoel je hier mee, ik weet eigenlijk niet of ik dit begrijp. 

Heb je het over Engels sprekende mensen die een cursus NL hebben gevolgd? En dan Engels verleren? 
Of zijn ze Nederlands? En volgen ze een cursus NL en wat zijn ze dan verleerd?
Mijn oud collega uit Mexico. Hij heeft een Master gedaan. Dus hoger opgeleide. Hij is Nederlander geworden en hiervoor moest hij NL leren. Maar heel zijn leven is zo geregeld. Dat niemand met hem NL praat. Zijn vrouw is ook Mexicaanse. Samen zullen ze Spaans spreken. Op het werk is er Engels en waarschijnlijk doen ze ook boodschappen in het Engels, want wij zijn zo behulpzaam om in het Engels te proberen. Dus wanneer kan hij zijn NL onderhouden? De collega die ik als voorbeeld gebruik, had er serieus over dat hij zijn NL verloor doordat hij niet nodig had.

De vrouw van mijn broer doet ook nog geregeld dingen vragen aan mijn broer in het Engels. Ze heeft gewoon een cursus NL gedaan en zover ik weet is ze Nederlander geworden. Maar gelukkige moet ze NL praten tegen mijn moeder. Anders zou ze te weinig NL praten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende


Berichten in dit topic
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Roepers - 29-Jan-2025, 09:10 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 29-Jan-2025, 11:53 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door ZoefZoef - 30-Jan-2025, 07:59 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Hardloper - 31-Jan-2025, 10:24 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 31-Jan-2025, 01:20 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 11:07 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 30-Jan-2025, 10:19 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 12:03 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Tijanus - 31-Jan-2025, 12:30 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Frutsel - 31-Jan-2025, 04:21 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door ZoefZoef - 31-Jan-2025, 03:33 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 31-Jan-2025, 11:49 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 01-Feb-2025, 12:56 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 01-Feb-2025, 10:07 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door 365cycle - 01-Feb-2025, 09:54 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door Roepers - 01-Feb-2025, 11:58 AM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door GertBr - 01-Feb-2025, 01:04 PM
RE: M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,- - door melle z - 01-Feb-2025, 05:44 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM