Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Azub Max
#21
(27-Nov-2024, 02:58 PM)TimSch schreef:
(27-Nov-2024, 02:49 PM)Frutsel schreef: Nu rijd ik over het algemeen op bestrate wegen met mijn velomobiel, maar met de DF heb ik 3x een lekke band (CCU) gehad: 2x een snake bite door een akelige kuil in het asfalt, en 1x een 'echte' lekke band door een stuk glas. Dit in zo'n 13.000 kilometer. De tijd die ik bespaard heb door het snelheidsverschil tussen marathon en CCU compenseert die 3x ruimschoots Smile

En ja, in eerste instantie reed ik met marathon banden, dus ik ken het verschil uit ervaring.

Deze ervaring kan ik 100% onderschrijven: ook begonnen op Marathons, inmiddels CCU (Of GoCycle) en onderweg nog maar 1 lek gehad van een glassplinter (dat was met een GoCycle, de minder lekbestendig te boek staan als de CCU) in een soortgelijk aantal kilometers. 

(ik tel de lekke banden door onze Heg From Hell (een meidoorn langs de volledige lengte van het perceel, op grond van de buren) niet mee. Die stekels gingen namelijk ook gewoon door de Marathons heen met gemak. (en schoenzolen etc) Tongue ). 

Als ik af ga op de informatie op bicycle rolling resistance, dan is zit er 7 watt verschil tussen de CCU en de Schwalbe Marathon Plus. Relatief niet gering, maar in de praktijk is dat nog geen kilometer per uur verschil. Lekbestendigheid testen ze daartegen wel als heel goed voor de Marathon Plus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
Azub Max - door fatbiker - 26-Nov-2024, 06:53 PM
RE: Azub Max - door Lopopodium - 26-Nov-2024, 07:01 PM
RE: Azub Max - door GHOOGEN - 26-Nov-2024, 08:16 PM
RE: Azub Max - door Wim -de roetsende - 26-Nov-2024, 09:00 PM
RE: Azub Max - door Hardloper - 26-Nov-2024, 09:07 PM
RE: Azub Max - door Jeroen S - 26-Nov-2024, 10:53 PM
RE: Azub Max - door Frutsel - 27-Nov-2024, 02:07 AM
RE: Azub Max - door 365cycle - 27-Nov-2024, 02:37 AM
RE: Azub Max - door Raymond - 27-Nov-2024, 07:05 AM
RE: Azub Max - door fatbiker - 27-Nov-2024, 09:53 AM
RE: Azub Max - door Willeke_IGKT - 27-Nov-2024, 11:18 AM
RE: Azub Max - door fatbiker - 27-Nov-2024, 12:09 PM
RE: Azub Max - door Fietsbennie - 27-Nov-2024, 11:30 AM
RE: Azub Max - door Lopopodium - 27-Nov-2024, 12:38 PM
RE: Azub Max - door fatbiker - 27-Nov-2024, 01:00 PM
RE: Azub Max - door Frutsel - 27-Nov-2024, 02:49 PM
RE: Azub Max - door Hardloper - 27-Nov-2024, 01:26 PM
RE: Azub Max - door fatbiker - 27-Nov-2024, 01:40 PM
RE: Azub Max - door Hardloper - 27-Nov-2024, 10:44 PM
RE: Azub Max - door Fietsbennie - 27-Nov-2024, 02:13 PM
RE: Azub Max - door TimSch - 27-Nov-2024, 02:58 PM
RE: Azub Max - door fatbiker - 27-Nov-2024, 03:34 PM
RE: Azub Max - door Raymond - 27-Nov-2024, 04:39 PM
RE: Azub Max - door Gideonaut - 27-Nov-2024, 05:06 PM
RE: Azub Max - door Tom Fekkes - 28-Nov-2024, 12:26 AM
RE: Azub Max - door 365cycle - 28-Nov-2024, 12:54 AM
RE: Azub Max - door Raymond - 28-Nov-2024, 11:38 AM
RE: Azub Max - door fatbiker - 28-Nov-2024, 07:41 AM
RE: Azub Max - door Fietsbennie - 28-Nov-2024, 08:39 AM
RE: Azub Max - door Jeroen S - 28-Nov-2024, 08:51 AM
RE: Azub Max - door JarnoH - 07-Dec-2024, 02:32 PM
RE: Azub Max - door Boyd Maduro - 07-Dec-2024, 07:34 PM
RE: Azub Max - door fatbiker - 06-Jan-2025, 04:45 PM
RE: Azub Max - door Wim -de roetsende - 06-Jan-2025, 07:30 PM
RE: Azub Max - door Lopopodium - 06-Jan-2025, 05:08 PM
RE: Azub Max - door 365cycle - 06-Jan-2025, 05:53 PM
RE: Azub Max - door Jeroen S - 07-Jan-2025, 09:01 AM
RE: Azub Max - door fatbiker - 08-Jan-2025, 09:28 AM
RE: Azub Max - door fatbiker - 08-Jan-2025, 09:26 PM
RE: Azub Max - door Jeroen S - 08-Jan-2025, 09:50 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM