Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL editie 2024
#32
(27-Oct-2024, 08:32 AM)Veloquest schreef:
(27-Oct-2024, 08:19 AM)Arend-Jan schreef: Is het een heel gek idee om de lijn met tijdregistratie voor volgend jaar te verplaatsen naar ná die eerste rotonde/kruispunt met het knikje naar links? Kunnen wel vertrekken en stoppen vanaf/op hetzelfde punt (want alleen daar is voldoende ruimte), maar dat dat eerste stuk niet meetelt qua tijd? Verplichte stop&go bij de lijn (anders neemt men nog steeds een maximale aanloop). Dat zou het risico op ongelukken flink verminderen.

Toen ik bij H stond (nadat hij om gegaan was) zag ik ook een ander die daar volledig moest stoppen voor kruisend verkeer, dat is ook knap irritant als je voor een scherpe tijd gaat. En op de terugweg vloog een ander ook (ongepland) volledig over de vluchtheuvel.
(...)
(...)
Maar inderdaad de start kan beter na de eerste kruising zijn. En opzich is er ook wel plek voor. En wie weet kan er volgend jaar dan weer een record verbroken worden.

Het voordeel wat Veloquest noemt is natuurlijk ook gelijk het nadeel:
Ja, de route effectief ~1500 meter inkorten stelt heel wat meer mensen in staat om onder het uur te rijden (en Matze wellicht sub-45'), maar tegelijkertijd gooi je dan natuurlijk ook een stuk historie weg. Al is het natuurlijk altijd de vraag hoe je die historie 'eerlijk' moet wegen want 29 jaar geleden was er geen Snoek, Tuna of W9 om in te zetten voor zo'n sub-uur prestatie. Ach, eigenlijk rij ik toch meestal gewoon tegen mezelf (en soms tegen een vluchtheuvel).

Buiten het historisch perspectief zie ik voornamelijk de al benoemde voordelen: Meer veiligheid voor de minder subtiele medemens, een verlaagd risico van 'externe factoren' zoals wegblokkerende campers op de uitslag, en direct achter de 'neutralisatiestrook' is er genoeg ruimte voor in ieder geval de tijdmeter(s). Voor dat deel van de organisatie is het natuurlijk wel een stuk minder gezellig, en wellicht is er minstens een persoon extra nodig als tijdmeting / inschrijving / transponderuitgifte op verschillende locaties zijn.

De formele start/finish op de huidige plek houden heeft dan weer als voordeel dat de toeschouwers (en wedstrijdleiding) het eerste en laatste deel van de race mooi kunnen overzien. Maar dat hoeft dus ook niet te veranderen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
LEL editie 2024 - door TimSch - 19-Oct-2024, 04:22 PM
RE: LEL editie 2024 - door Wim -de roetsende - 19-Oct-2024, 06:58 PM
RE: LEL editie 2024 - door Wim -de roetsende - 20-Oct-2024, 12:31 PM
RE: LEL editie 2024 - door TimSch - 19-Oct-2024, 07:52 PM
RE: LEL editie 2024 - door Josligfiets - 19-Oct-2024, 08:47 PM
RE: LEL editie 2024 - door Hoekie - 20-Oct-2024, 12:45 PM
RE: LEL editie 2024 - door Wim -de roetsende - 20-Oct-2024, 08:01 PM
RE: LEL editie 2024 - door Bart Verbeek - 20-Oct-2024, 08:10 PM
RE: LEL editie 2024 - door TimSch - 20-Oct-2024, 08:11 PM
RE: LEL editie 2024 - door Bart Verbeek - 20-Oct-2024, 08:14 PM
RE: LEL editie 2024 - door TimSch - 20-Oct-2024, 08:51 PM
RE: LEL editie 2024 - door John70 - 20-Oct-2024, 09:21 PM
RE: LEL editie 2024 - door Arend-Jan - 20-Oct-2024, 09:32 PM
RE: LEL editie 2024 - door Hoekie - 20-Oct-2024, 09:35 PM
RE: LEL editie 2024 - door 365cycle - 20-Oct-2024, 09:38 PM
RE: LEL editie 2024 - door Arend-Jan - 20-Oct-2024, 09:46 PM
RE: LEL editie 2024 - door Tijanus - 20-Oct-2024, 09:49 PM
RE: LEL editie 2024 - door LigfietsWilsum - 21-Oct-2024, 08:05 AM
RE: LEL editie 2024 - door Veloquest - 21-Oct-2024, 01:51 PM
RE: LEL editie 2024 - door 365cycle - 21-Oct-2024, 02:36 PM
RE: LEL editie 2024 - door Tijanus - 25-Oct-2024, 12:01 AM
RE: LEL editie 2024 - door Hoekie - 25-Oct-2024, 11:18 AM
RE: LEL editie 2024 - door Wim -de roetsende - 25-Oct-2024, 11:49 AM
RE: LEL editie 2024 - door Tijanus - 25-Oct-2024, 12:56 PM
RE: LEL editie 2024 - door 365cycle - 25-Oct-2024, 02:06 PM
RE: LEL editie 2024 - door Arend-Jan - 25-Oct-2024, 10:45 PM
RE: LEL editie 2024 - door Veloquest - 27-Oct-2024, 06:28 AM
RE: LEL editie 2024 - door Willeke_IGKT - 27-Oct-2024, 07:28 AM
RE: LEL editie 2024 - door Bart Verbeek - 27-Oct-2024, 07:36 AM
RE: LEL editie 2024 - door Arend-Jan - 27-Oct-2024, 08:19 AM
RE: LEL editie 2024 - door Veloquest - 27-Oct-2024, 08:32 AM
RE: LEL editie 2024 - door Tijanus - 27-Oct-2024, 11:35 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kilometer topic
Hier gaat het waarsc...365cycle — 11:42 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Klopt Jeroen. Wat bu...365cycle — 11:39 AM
M-racer voorvork
Smal, schijfrem en n...Merijn — 10:54 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was...Bob Hagendijk — 10:22 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was e...liggende daan — 09:49 AM
Kilometer topic
April was voor dit j...Josligfiets — 09:25 AM
M-racer voorvork
Ik ben op zoek naar ...Bob Hagendijk — 09:21 AM
Supernova M99 Pure+ / E3 verlichtingset
Te koop: Verlichtin...De tovenaar — 08:49 AM
Kilometer topic
Ik ben op 9 mei 20...Wim -de roetsende — 08:41 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Wat er voor de Duits...Jeroen S — 08:10 AM
Kilometer topic
In april 2025 1121 k...Roepers — 07:47 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Die Saukki, to...benparke — 05:42 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Volgens mij bedoelen...365cycle — 01:02 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Beetje ongepast om n...Gideonaut — 12:53 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Al trekken ze mijn V...Frutsel — 11:40 PM
Spezi 2025 en 2026
Ik ga niet fietsen; ...TvWijk — 11:12 PM
Spezi 2025 en 2026
Hm, Freiburg heb ik ...365cycle — 10:37 PM