Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zonder inklikken/schoenplaatjes in een velomobiel ?
#20
(21-Jul-2024, 11:52 AM)Bacchus schreef: Ik heb ook weleens een foto van een scheenbeen met tientallen hechtingen gezien dat door een euh.. "ontmoeting buiten de ontwerpnorm" met zo'n puntenpedaal was veroorzaakt. Is geen mooi gezicht.
Gebeurt veel minder snel bij een ligfiets dan bij een MTB. Vaak komt het omdat er behoorlijk wat massa versneld wordt, m.a.w.: je schiet ondanks de grip van je pedaal en komt dan met je totale gewicht weer neer, maar dan met je scheen op het pedaal ipv je schoen.
Met de ligger ben ik nog niet meer opgelopen dan een klein pitje in m'n kuit, net als Frutsel door een fikse hobbel die ik even gemist had.

(21-Jul-2024, 06:35 PM)Hoekie schreef: Mijn grootste bezwaar tegen inklikken is dat schoenplaatjes zo makkelijk verkeerd in te stellen zijn en daardoor klachten in knie of heup geven.
Met hooguit €75 voor een shoefit bij de bikefitter is dat vrijwel zeker te voorkomen. Met een beetje opletten, experimenteren en voorzichtig proberen voor het grootste deel ook.

(22-Jul-2024, 08:34 AM)Bacchus schreef: Beter nog: op de meeste fietsschoenen lopen de boutsleuven niet ver genoeg naar achteren door waardoor het standaard niet mogelijk is goed in te stellen.
Dat lijkt me op z'n minst persoonlijk. De afgelopen jaren zijn er stapels fietsers geweest die betaald duizenden kilometers lang tot het uiterste gingen op die schoenen. Het percentage dat daar blessures uit opliep is zeer beperkt. Dan is het minimaal te verdragen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Bacchus , Tijanus , Hoekie , =oNNo=


Berichten in dit topic
RE: Zonder inklikken/schoenplaatjes in een velomobiel ? - door 365cycle - 22-Jul-2024, 11:09 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Pontjes en andere manieren om water ove...
Als je velomobiel ee...365cycle — 02:17 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is ...365cycle — 02:15 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zweer bij een sta...Merijn — 01:36 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is da...ZoefZoef — 01:20 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik gebruik soms dit ...Willeke_IGKT — 12:54 PM
Bülk Distance R (was SLFS (Super Light ...
Wordt tóch een nieuw...Hoekie — 12:30 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Het is inderdaad wat...Jeroen S — 11:43 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...365cycle — 11:42 AM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ziet er niet uit als...365cycle — 11:40 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de ...Jeroen S — 11:39 AM
M-racer voorvork
Ik vermoed dat je ee...Jeroen S — 11:33 AM
OSMand instellingen.
Hardloper dat ga ik ...Willeke_IGKT — 11:27 AM
OSMand instellingen.
Willeke kom je er ui...Hardloper — 11:12 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Geweldig Tovenaar, m...Lig-hen — 10:59 AM
OSMand instellingen.
Ik heb een nieuwe ve...Willeke_IGKT — 10:54 AM