Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alleweder vragen
#7
Hallo Huib,

Welkom hier! Ooit had ik ook een Alleweder, ergens in de vorige eeuw. Mogelijk wel een ouder model. Met 20 inch achter was er ook een hoop ruimte boven het achterwiel, daar bleef de boel wel altijd droog.

De Alleweders hadden altijd een zeiltje, en dat zeiltje was ook niet 100% waterdicht. Na verloop van tijd kwam er een plas midden op, en die ging dan doorlekken. Dat schuim materiaal is mogelijk ook wel te krijgen ik vermoed Neopreen met een laagje stof erover. Ken je iemand met een sterke naaimachine, dan is zelf knutselen misschien een optie. Het kan zijn dat je wat kort bent, en daardoor ver naar voren zit in het gat, waardoor de regen achter je langs kan. Zit je achterin het gat tegen de staart, dan komt er minder achter je langs. Maar wordt je zelf wat meer nat. Voor allerlei materialen is Extremtextil in Duitsland een adres.

De Alleweder is maar in 1 dimensie gebogen. De randen van het gat zijn een rechte lijn naar achteren. Dat maakt het bouwen van een alternatief kapje wel wat eenvoudiger. Zelf ga ik dan aan Vleigtuigtriplex denken, dat kun je in dezelfde rondingen buigen als de Alleweder heeft. Heb je nog wel de kieren over die je dicht moet krijgen. Vliegtuigtriplex in grote stukken vindt je bij de Arnhemse Fijnhout handel. Prachtig spul hebben ze daar, en een volledige sluiting voor de vakantie. Dus wel even kijken voor je afreist. https://www.af.nl/voorraad/plaat/vliegtuigtriplex/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , Huibmm


Berichten in dit topic
Alleweder vragen - door Huibmm - 07-Jul-2024, 01:43 PM
RE: Alleweder vragen - door Merijn - 07-Jul-2024, 02:17 PM
RE: Alleweder vragen - door Wim -de roetsende - 07-Jul-2024, 02:23 PM
RE: Alleweder vragen - door Hardloper - 07-Jul-2024, 02:33 PM
RE: Alleweder vragen - door Gideonaut - 07-Jul-2024, 02:33 PM
RE: Alleweder vragen - door Huibmm - 07-Jul-2024, 10:52 PM
RE: Alleweder vragen - door Jeroen S - 08-Jul-2024, 08:09 AM
RE: Alleweder vragen - door Huibmm - 28-Jul-2024, 02:54 PM
RE: Alleweder vragen - door Jeroen S - 28-Jul-2024, 05:20 PM
RE: Alleweder vragen - door Huibmm - 28-Jul-2024, 08:41 PM
RE: Alleweder vragen - door Bacchus - 28-Jul-2024, 09:06 PM
RE: Alleweder vragen - door Jeroen S - 29-Jul-2024, 12:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM