24-May-2024, 04:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-May-2024, 04:37 PM door Raymond.)
Ik rij nu op een Challenge Chamsin. De stoel staat in de positie zoals Hans hem heeft afgeleverd, ik geloof halverwege tussen de uitersten. Daarmee zitten mijn ogen op een vergelijkbare hoogte als de ogen van het merendeel van de automobilisten. Dit vind ik een prettige hoogte omdat het makkelijker oogcontact maken is. Helaas verSUVt het automobielbestand en komt het steeds vaker voor dat er op mij neergekeken wordt. Op deze hoogte is het over het algemeen goed te doen om over ongemaaide bermen heen te kijken.
De bermen worden inderdaad minder gemaaid, dat is beleid. Dit is veel beter voor de biodiversiteit, omdat de bloemen insecten voeden en de insecten vogels (korte verhaal). Die bloemen zijn ook nog eens mooier. Daarnaast is het ook minder werk, dus goedkoper. Ik vind het wel nuttig als de eerste 40/50 cm wel gemaaid wordt, omdat anders door het scheef hangende hoge gras een deel van het fietspad minder bruikbaar wordt.
De bermen worden inderdaad minder gemaaid, dat is beleid. Dit is veel beter voor de biodiversiteit, omdat de bloemen insecten voeden en de insecten vogels (korte verhaal). Die bloemen zijn ook nog eens mooier. Daarnaast is het ook minder werk, dus goedkoper. Ik vind het wel nuttig als de eerste 40/50 cm wel gemaaid wordt, omdat anders door het scheef hangende hoge gras een deel van het fietspad minder bruikbaar wordt.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton