Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest "opbokken"
#27
Met Martin eens, meten is weten en gissen is missen, er wordt veel gegist in deze discussie, opmeten van de ketting is weten of hij versleten is.
Als hij 2 % opgerekt is, dan zijn ze aan vervanging toe.
Er zijn mooie kastjes te koop met borsteltjes te koop met schoonmaak middel, waardoor de ketting aan de buitenkant weer mooi netjes schoon wordt.
Niet met doekjes werken, dan wrijf je het vuil de ketting in, en om de 1000km wat druppels olie op de hele ketting.
Ken mensen die 100.000 km met een ketting rijden, goed onderhoud doet het.

Is de ketting echt versleten, dan is vaak het voorblad ook aan vervanging toe, laat je hem zitten dan slijt de ketting weer veel sneller, cassette gaat als je veel schakelt vaak langer mee dan 1 ketting, maar dat is afhankelijk van waar woon je, vlak of heuvelachtig.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-Oct-2023, 05:07 PM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 12-Oct-2023, 05:15 PM
RE: Quest "opbokken" - door Niels van der Wal - 12-Oct-2023, 07:08 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 12-Oct-2023, 06:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 15-Oct-2023, 09:37 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 04-Nov-2023, 09:00 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 03:50 PM
RE: Quest "opbokken" - door Tom Fekkes - 10-May-2024, 07:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door ZoefZoef - 10-May-2024, 04:01 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 10-May-2024, 06:59 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 07:42 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 10-May-2024, 07:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 08:26 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hoekie - 10-May-2024, 08:28 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 10-May-2024, 08:56 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 09:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 10:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 10-May-2024, 11:16 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 11-May-2024, 11:38 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-May-2024, 01:47 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 12-May-2024, 09:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 13-May-2024, 08:10 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 13-May-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 13-May-2024, 10:17 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 14-May-2024, 09:16 AM
RE: Quest "opbokken" - door Frutsel - 14-May-2024, 09:40 AM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 14-May-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 10:43 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 14-May-2024, 07:00 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 14-May-2024, 07:41 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 09:12 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-May-2024, 11:03 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-May-2024, 03:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 09:28 AM
RE: Quest "opbokken" - door melle z - 28-May-2024, 10:10 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 28-May-2024, 11:41 AM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 12:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 28-May-2024, 06:30 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-Jun-2024, 05:25 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 27-Jun-2024, 07:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 27-Jun-2024, 11:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 28-Jun-2024, 09:49 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bacchus - 28-Jun-2024, 08:30 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 28-Jun-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 30-Jun-2024, 11:44 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 05-Jul-2024, 01:53 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 05-Jul-2024, 03:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 05-Jul-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 06-Jul-2024, 04:11 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 15-Jul-2024, 11:33 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-Jul-2024, 03:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 20-Jul-2024, 05:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 21-Jul-2024, 04:31 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:49 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 03-Sep-2024, 06:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM