Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest "opbokken"
#19
Zoek even naar een boortje wat goed in de holletjes past. Een 10mm. Als je die in het deukje legt en hij komt niet op de bodem is het nog te doen. Als hij op de bodem komt en zijdelings speling heeft, is het echt uitgesleten. Als het ronde verandert in een "halfpipe" ( zo'n ding om in te skateboarden) dan is het op.

Je ziet de vorm langzaam veranderen van mooie symetrische ronde puntjes naar een soort van golfachtig, waarbij de achterkant een andere vorm krijgt als voorkant van het deukje. Zie je ook op het voorblad.

Als je de ketting vervangt, dan ook de cassette vervangen. Die slijten op elkaar in. Bij de Quest en vele andere velomobielen is het best een klus om het achterwiel eruit te krijgen. Neem er de tijd voor. Niet op zondagavond aan beginnen als je hem maandagochtend dringend weer nodig hebt.

Als je dan toch bezig bent zou ik ook de buisjes even goed schoonmaken, of zonodig vervangen. Die slijten ook in. Maak vooraf even wat foto's hoe de ketting loopt. Waar gaat ie onderdoor, welke ketting zit links en rechts, de belastte of onbelastte.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=


Berichten in dit topic
Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-Oct-2023, 05:07 PM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 12-Oct-2023, 05:15 PM
RE: Quest "opbokken" - door Niels van der Wal - 12-Oct-2023, 07:08 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 12-Oct-2023, 06:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 15-Oct-2023, 09:37 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 04-Nov-2023, 09:00 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 03:50 PM
RE: Quest "opbokken" - door Tom Fekkes - 10-May-2024, 07:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door ZoefZoef - 10-May-2024, 04:01 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 10-May-2024, 06:59 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 07:42 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 10-May-2024, 07:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 08:26 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hoekie - 10-May-2024, 08:28 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 10-May-2024, 08:56 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 09:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 10:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 10-May-2024, 11:16 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 11-May-2024, 11:38 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-May-2024, 01:47 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 12-May-2024, 09:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 13-May-2024, 08:10 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 13-May-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 13-May-2024, 10:17 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 14-May-2024, 09:16 AM
RE: Quest "opbokken" - door Frutsel - 14-May-2024, 09:40 AM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 14-May-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 10:43 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 14-May-2024, 07:00 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 14-May-2024, 07:41 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 09:12 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-May-2024, 11:03 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-May-2024, 03:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 09:28 AM
RE: Quest "opbokken" - door melle z - 28-May-2024, 10:10 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 28-May-2024, 11:41 AM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 12:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 28-May-2024, 06:30 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-Jun-2024, 05:25 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 27-Jun-2024, 07:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 27-Jun-2024, 11:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 28-Jun-2024, 09:49 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bacchus - 28-Jun-2024, 08:30 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 28-Jun-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 30-Jun-2024, 11:44 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 05-Jul-2024, 01:53 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 05-Jul-2024, 03:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 05-Jul-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 06-Jul-2024, 04:11 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 15-Jul-2024, 11:33 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-Jul-2024, 03:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 20-Jul-2024, 05:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 21-Jul-2024, 04:31 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:49 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 03-Sep-2024, 06:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM