Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest "opbokken"
#18
Voor zover te beoordelen van de fotos lijkt je grote voorblad erg puntig. De gaten waar de kettingasjes in vallen zijn dan uitgesleten. Daardoor kan de ketting er snel overheen springen en daardoor doortrappen. Je kan proberen meer op het middenblad te rijden (als die er beter uit ziet) en meer te schakelen met je cassette. Tandwielen voor kunnen normaal per stuk vervangen worden dus je hoeft niet alles te doen. Cassette ziet er goed uit afgezien van de viezigheid. Ketting slijtage kan ik op basis van een foto niet beoordelen. Als je ketting zo vies is kan je ook kijken of je ketting nog wel soepel is, dus alle schakels lekker vrij bewegen. Als die wat vast gaan zitten, zeker in combinatie met versleten tandwielen, gaat dat ook problemen geven. Ik had ooit het probleem dat ik iedere (ik geloof) 12 omwentelingen doortrapte. Bleek 1 pinnetje van de ketting niet goed te zitten waardoor die schakel niet soepel bewoog. Opgelost, daarna het probleem niet meer gehad.
Als je probleem is dat je ketting buiten je tandwielen komt zou ik het meer zoeken in de afstelling van je derailleur dan slijtage van ketting/tandwielen.
Dit advies komt van iemand die op gevoel zijn fietsen repareert, zonder opleiding, behalve YouTube en een Parktool boek. Het blijkt dat mijn eerste gedachte niet altijd klopt, maar soms wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-Oct-2023, 05:07 PM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 12-Oct-2023, 05:15 PM
RE: Quest "opbokken" - door Niels van der Wal - 12-Oct-2023, 07:08 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 12-Oct-2023, 06:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 15-Oct-2023, 09:37 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 04-Nov-2023, 09:00 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 03:50 PM
RE: Quest "opbokken" - door Tom Fekkes - 10-May-2024, 07:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door ZoefZoef - 10-May-2024, 04:01 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 10-May-2024, 06:59 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 07:42 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 10-May-2024, 07:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 08:26 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hoekie - 10-May-2024, 08:28 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 10-May-2024, 08:56 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 09:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 10:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 10-May-2024, 11:16 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 11-May-2024, 11:38 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-May-2024, 01:47 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 12-May-2024, 09:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 13-May-2024, 08:10 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 13-May-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 13-May-2024, 10:17 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 14-May-2024, 09:16 AM
RE: Quest "opbokken" - door Frutsel - 14-May-2024, 09:40 AM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 14-May-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 10:43 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 14-May-2024, 07:00 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 14-May-2024, 07:41 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 09:12 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-May-2024, 11:03 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-May-2024, 03:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 09:28 AM
RE: Quest "opbokken" - door melle z - 28-May-2024, 10:10 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 28-May-2024, 11:41 AM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 12:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 28-May-2024, 06:30 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-Jun-2024, 05:25 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 27-Jun-2024, 07:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 27-Jun-2024, 11:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 28-Jun-2024, 09:49 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bacchus - 28-Jun-2024, 08:30 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 28-Jun-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 30-Jun-2024, 11:44 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 05-Jul-2024, 01:53 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 05-Jul-2024, 03:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 05-Jul-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 06-Jul-2024, 04:11 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 15-Jul-2024, 11:33 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-Jul-2024, 03:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 20-Jul-2024, 05:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 21-Jul-2024, 04:31 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:49 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 03-Sep-2024, 06:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM