Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest "opbokken"
#15
Oei, wat zien die ketting en tandwielen er goor uit zeg, mijn handen zouden jeuken om de boel schoon te boenen. Maar of voor die ketting de schoonmaak nog zin heeft is wel de vraag.

Er zijn speciale hulpmiddelen die je kunt kopen om kettingrek te meten, maar met huis-tuin-en-keukenmiddelen gaat het tot op zekere hoogte ook wel. Een binnenschakel en een buitenschakel zijn samen precies 2,54 cm lang (1 inch), gemeten van as tot as. Veertig schakels zijn dan 50,8 cm, en 1 procent daarvan is ongeveer 5 millimeter. Als je de ketting goed recht legt (b.v. langs een lat) kun je met een meetlint over veertig schakels de lengte meten. Elke millimeter voorbij 50,8 cm komt dan ruwweg overeen met 0,2% rek. Doorgaans wordt aanbevolen om bij 0,75% rek de ketting te vervangen, 1% heb ik ook wel eens gelezen. Dus bij een lengte van 51,1 cm voor veertig schakels kan het er nog net mee door, en bij een lengte 51,2 cm wordt het tijd om de ketting te vervangen.

De cassette en voorbladen vind ik er nog redelijk bruikbaar uitzien. Als je alles tiptop in orde wilt hebben zou je het al kunnen vervangen, maar het lijkt mij dat er nog best mee te rijden valt.
Antwoord }
Bedankt door: =oNNo= , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-Oct-2023, 05:07 PM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 12-Oct-2023, 05:15 PM
RE: Quest "opbokken" - door Niels van der Wal - 12-Oct-2023, 07:08 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 12-Oct-2023, 06:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 15-Oct-2023, 09:37 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 04-Nov-2023, 09:00 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 03:50 PM
RE: Quest "opbokken" - door Tom Fekkes - 10-May-2024, 07:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door ZoefZoef - 10-May-2024, 04:01 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 10-May-2024, 06:59 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 07:42 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 10-May-2024, 07:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 08:26 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hoekie - 10-May-2024, 08:28 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 10-May-2024, 08:56 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 10-May-2024, 09:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Willeke_IGKT - 10-May-2024, 10:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 10-May-2024, 11:16 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 11-May-2024, 11:38 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 12-May-2024, 01:47 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 12-May-2024, 09:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 13-May-2024, 08:10 PM
RE: Quest "opbokken" - door Martin van Mourik - 13-May-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door Gideonaut - 13-May-2024, 10:17 PM
RE: Quest "opbokken" - door 365cycle - 14-May-2024, 09:16 AM
RE: Quest "opbokken" - door Frutsel - 14-May-2024, 09:40 AM
RE: Quest "opbokken" - door Peter de Rond - 14-May-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 10:43 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 14-May-2024, 07:00 PM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 14-May-2024, 07:41 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 14-May-2024, 09:12 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-May-2024, 11:03 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-May-2024, 03:18 PM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 09:28 AM
RE: Quest "opbokken" - door melle z - 28-May-2024, 10:10 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 28-May-2024, 11:41 AM
RE: Quest "opbokken" - door Raymond - 28-May-2024, 12:45 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 28-May-2024, 06:30 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 27-Jun-2024, 05:25 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 27-Jun-2024, 07:33 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 27-Jun-2024, 11:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Hardloper - 28-Jun-2024, 09:49 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bacchus - 28-Jun-2024, 08:30 AM
RE: Quest "opbokken" - door Bob Hagendijk - 28-Jun-2024, 09:42 AM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 30-Jun-2024, 11:44 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 05-Jul-2024, 01:53 PM
RE: Quest "opbokken" - door Wim -de roetsende - 05-Jul-2024, 03:35 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 05-Jul-2024, 09:55 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 06-Jul-2024, 04:11 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 15-Jul-2024, 11:33 AM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 16-Jul-2024, 03:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 20-Jul-2024, 05:52 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:24 PM
RE: Quest "opbokken" - door Jeroen S - 21-Jul-2024, 04:31 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 21-Jul-2024, 04:49 PM
RE: Quest "opbokken" - door =oNNo= - 03-Sep-2024, 06:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM