Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
#18
(10-Apr-2024, 01:04 PM)PieterTrapt schreef: Ik kan die schrik op zichzelf wel begrijpen, ik heb dat soms met stille elektrisch scooters die je opeens inhalen.
Oké, maar klopt dat wel? Ik bedoel, ik schrik eigenlijk nooit van enigszins normaal rijdend ander verkeer op het fietspad. Het gebeurt alleen wanneer ik voorrang heb en ze uit een onoverzichtelijk zijstraatje komen, of over mijn weghelft aan komen zeilen ofzo.
Mijn punt is: Ik anticipeer, kijk goed om me heen, en ben me ervan bewust dat je niet al het verkeer hoort aankomen. Een Tesla die achter je rijdt op strak asfalt hoor je immers ook niet.

(10-Apr-2024, 01:13 PM)ZoefZoef schreef: De kapster vond het maar gevaarlijke dingen, die velomobielen
Ik kon het enigzins beamen. Het was kort nadat er 2 dodelijke ongevallen waren geweest. Een met de slagboom in Nederland en eentje in Duitsland, maar daar was zij natuurlijk niet van op de hoogte.
Ongevallen, dat vind ik ook altijd heel dubbel. Hoeveel "gewone" fietsers hebben er in die tijd een dodelijk ongeval gehad?
Mensen beginnen weleens over hoeveel ongelukken ik al gehad heb met de velomobiel (2) en vertellen dan dat ze slecht zichtbaar en gevaarlijk zijn, en dat zij met de gewone (E-)fiets nog nóóóit een ongeluk gehad hebben.
Ik vraag dan weleens hoeveel ze fietsen, en dat blijkt dan twintig tot dertig kilometer per week te zijn.
In m'n beste weken rijd ik het dertigvoudige, nogal wiedes dat de kans op een aanrijding dan wat groter is. Er zijn inmiddels zelfs al DF'jes die over de 200.000 km zijn (200 Mm voor de logisch denkende nerds onder ons Tongue ); als er over al die tijd 4 ongevallen in zitten doen ze het statistisch veel beter dan de gemiddelde stadsfiets.

En als ik dan zie hoe ik uit m'n fiets stapte na een aanrijding met een auto vol in de flank, en hoe andere medeliggers eraan toe zijn na een vergelijkbare aanrijding op "buiten de kom snelheid", doe mij die velo dan maar.

(10-Apr-2024, 01:32 PM)Frutsel schreef: Volgens mij heb ik alleen van hondenbezitters gemopper gehad. Die vinden altijd dat je te snel langsrijdt.
Bedoel je van die hondenbezitters die hun hond niet onder controle hebben en die "hij doet niks!" roepen als de hond blaffend en grommend op je kind af stuift?  Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen? - door 365cycle - 10-Apr-2024, 04:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaring eerste rit naar het werk
De 20 inch Quest h...365cycle — 11:42 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik...365cycle — 11:25 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Ze worden nog wel ge...Jeroen S — 10:27 PM
ModyPlast sleurhut
Op het Duitse Forum ...Jeroen S — 10:17 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Ik moet de eerste ag...Merijn — 09:57 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik gebruik een water...Merijn — 09:54 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik heb een Clean Can...Jeroen S — 09:19 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Vandaag een metalen ...Hardloper — 09:11 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de ...datakneder — 09:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
magdatdingopdeweg.nl...Frutsel — 08:41 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Als ik al wat te d...Martin van Mourik — 08:39 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik d...Hardloper — 08:20 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de bu...Jeroen S — 07:52 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Volgens mij zit hard...Jeroen S — 07:36 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Maar ga je verder ...datakneder — 07:35 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik rijd hier in een ...Jeroen S — 07:12 PM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Volgens mij bedoel j...Jeroen S — 06:45 PM