16-Mar-2024, 11:50 PM
Velomobielen reageren heel verschillend op een wiel optillen. M'n DF XL is radicaal, heftig, wil ook meteen doorkiepen. Daarnaast weet ik vaak niet of ie nou voor gaat glijden, of achter, of toch kiest voor het tweewielerschap.
De Milan GT Mk6 was altijd het meest ontspannen. Tilde heel rustig een wieltje iets op, en dan hoefde je eigenlijk niet eens direct te corrigeren. Voelde een beetje alsof het meer door torderen kwam dan doordat ie zo ver op één oor ging hangen, zoals o.a. de Golf 2 GTI en de Citroën AX in een snelle bocht ook nog weleens een wieltje iets kunnen lichten. Pas als je dan doorstuurt kiept ie echt door, en moet je actie ondernemen om te voorkomen dat je op de zijkant eindigt.
Met de Milan GT heb ik dat dus ook nooit gedaan.
De Milan GT Mk6 was altijd het meest ontspannen. Tilde heel rustig een wieltje iets op, en dan hoefde je eigenlijk niet eens direct te corrigeren. Voelde een beetje alsof het meer door torderen kwam dan doordat ie zo ver op één oor ging hangen, zoals o.a. de Golf 2 GTI en de Citroën AX in een snelle bocht ook nog weleens een wieltje iets kunnen lichten. Pas als je dan doorstuurt kiept ie echt door, en moet je actie ondernemen om te voorkomen dat je op de zijkant eindigt.
Met de Milan GT heb ik dat dus ook nooit gedaan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.