(27-Jun-2018, 06:27 PM)Joop99 schreef:(25-Jun-2018, 01:26 AM)Coen__ schreef: Het ging uiteindelijk om het "als je shirt nat is stop je met zweten" en dat is gewoonweg niet zo.Tja, dan maak ik elke dag twee keer iets heel bijzonders mee...niet overdreven nat, soms gewoon droog.
Nee, de relatie is anders dan jij zegt. Jouw lichaam bereikt op dat moment gewoon de gewenste hoeveelheid koeling. Je stopt met zweten als je geen warmte hoeft af te voeren, niet als toevallig je shirt nat is.
(27-Jun-2018, 06:27 PM)Joop99 schreef:(25-Jun-2018, 01:26 AM)Coen__ schreef: Al eens over gedacht om op de rijbaan te rijden en zo van de voorrang gebruik te maken?Dat moet ik regelmatig en ik kom veel automobilisten tegen met een chronische jeuk op het voorhoofd of last van de zenuwen omdat ze maar zitten te seinen of te toeteren. Ik toeter of sein dan terug, zit ook op een Orca .
Ja, daar erger ik me ook altijd aan. Als je op vaste tijden op dezelfde stukken rijdt zijn ze vaak echter wel op te voeden.
(27-Jun-2018, 06:27 PM)Joop99 schreef: Je moet natuurlijk wel tijdig naar een hogere versnelling schakelen, dat vergeet ik soms ook nog wel eens. In een bepaalde versnelling kun je met een gegeven trapritme niet harder. Een versnelling hoger geeft met hetzelfde trapritme dan een hogere snelheid terwijl de druk op de pedalen vaak maar nauwelijks toeneemt. Het gaat in de Orca met stapjes van 7,5%.
Die druk op de pedalen neemt net zo hard toe als je toerental afneemt bij dezelfde snelheid.
(27-Jun-2018, 10:18 PM)Wim -de roetsende schreef: [...]
Met een E-bike hoef je je daar natuurlijk minder zorgen over te maken, dan wordt dat vermogen voor een groot deel door de motor geleverd. Hoeveel levert zo'n E-Orca? 250Watt of zo?
Dat heb je hem eerder gevraagd en toen zij hij 250W.
Dat is echter het nominale vermogen. Piekvermogen kan veel hoger liggen.
Zie ook hier;
https://metdefietsonderweg.blogspot.com/...obiel.html
Jan Goddemaer schreef:Zo zie ik in de Orca pieken tot 600 W.