27-Jun-2018, 10:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jun-2018, 10:19 PM door Wim -de roetsende.)
Jouw uitleg over trapfrequentie:
Je moet natuurlijk wel tijdig naar een hogere versnelling schakelen, dat vergeet ik soms ook nog wel eens. In een bepaalde versnelling kun je met een gegeven trapritme niet harder. Een versnelling hoger geeft met hetzelfde trapritme dan een hogere snelheid terwijl de druk op de pedalen vaak maar nauwelijks toeneemt. Het gaat in de Orca met stapjes van 7,5%.
Trapfrequentie is hetzelfde als trapritme. Jij geeft mij het advies om op tijd te schakelen. Na al die vm-kilometers weet ik wel aardig bij welke optimale frequentie/inspanning/snelheid/enz. ik moet schakelen.
Ook zeg dat je dat bij dezelfde trapfrequentie en een andere versnelling ook een andere snelheid hoort.
Tja, dat is de theorie. In de praktijk is het nog maar de vraag of je überhaupt in staat bent om de energie te leveren die nodig is om die hogere snelheid vast te houden.
Het is niet zomaar een kwestie van overschakelen en dezelfde trapfrequentie. Je zult in staat moeten zijn om 'naar die hogere snelheid toe te rijden' oftewel: je moet wel het vermogen hebben en ook kunnen leveren.
Met een E-bike hoef je je daar natuurlijk minder zorgen over te maken, dan wordt dat vermogen voor een groot deel door de motor geleverd. Hoeveel levert zo'n E-Orca? 250Watt of zo?
Je moet natuurlijk wel tijdig naar een hogere versnelling schakelen, dat vergeet ik soms ook nog wel eens. In een bepaalde versnelling kun je met een gegeven trapritme niet harder. Een versnelling hoger geeft met hetzelfde trapritme dan een hogere snelheid terwijl de druk op de pedalen vaak maar nauwelijks toeneemt. Het gaat in de Orca met stapjes van 7,5%.
Trapfrequentie is hetzelfde als trapritme. Jij geeft mij het advies om op tijd te schakelen. Na al die vm-kilometers weet ik wel aardig bij welke optimale frequentie/inspanning/snelheid/enz. ik moet schakelen.
Ook zeg dat je dat bij dezelfde trapfrequentie en een andere versnelling ook een andere snelheid hoort.
Tja, dat is de theorie. In de praktijk is het nog maar de vraag of je überhaupt in staat bent om de energie te leveren die nodig is om die hogere snelheid vast te houden.
Het is niet zomaar een kwestie van overschakelen en dezelfde trapfrequentie. Je zult in staat moeten zijn om 'naar die hogere snelheid toe te rijden' oftewel: je moet wel het vermogen hebben en ook kunnen leveren.
Met een E-bike hoef je je daar natuurlijk minder zorgen over te maken, dan wordt dat vermogen voor een groot deel door de motor geleverd. Hoeveel levert zo'n E-Orca? 250Watt of zo?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler