26-Jun-2018, 07:12 PM
(24-Jun-2018, 09:31 PM)Joop99 schreef: De ondersteuning stopt bij 25km/u met een afbouw van 10% (wettelijk), dus bij 27km/u en een beetje is er geen ondersteuning meer. Ik rijd momenteel gemiddeld 32km/u, afhankelijk van wind kan dat wat terugzakken of juist wat oplopen. De afstand die ik dagelijks fiets is ruim 26km enkele reis. Geen idee of dat te kort is voor opwarmen. Na een kilometer of 4-5 ga ik vanzelf een paar kilometer harder rijden, ik denk dat ik dan opgewarmd ben. De ondersteuning is dan allang in de slaapstand . Ook geen idee of ik veel vermogen trap, allemaal niet bijzonder interessant geleuter. Als ik met 41km/u door een dorpje heen weet te knallen is mij dat meer dan hard zat.
Joop, nu wil ik helemaal weten wat er in jouw bidon zit
Met een Orca gemiddeld 32km/u rijden op een afstand van 26km en ook nog door een paar dorpjes, dan is je kruissnelheid dik boven de 35km/u. Ik vermoed zelfs richting de 40km/u.
Dit vind ik echt verbijsterend hard.
Ik heb ooit in een E-Orca gereden zonder ondersteuning en toen ging ik net zo hard trappen als ik in mijn XS gewend was. In de XS reed ik dan 35km/u, toen ik daarna op de teller van de Orca keek, bleek ik maar 27km/u te rijden.
Als jij dus zo hard in een Orca kunt, hoe hard zou jij dan wel niet gaan als je in een Quest of DF zou zitten?
Iemand die met een kruissnelheid van 40 in een Orca rijdt, gaat vermoedelijk wel 50 in een DF. Misschien nog wel harder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler