Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel geschikt voor wereldreis
#11
In de Vogezen moest ik zoveel remmen dat ik zeker drie keer moest stoppen en de remmen laten afkoelen. Dat verveelt gauw.

Ik heb twee kleine chutes met korte koorden gebruikt in de Rocky Mountains. Uitwerpen van een parachute is makkelijk, zolang de koorden niet verstrikt zijn geraakt de vorige keer.
Weer inhalen vond ik erg lastig. De kracht op de parachute werkt tegen en het leidt af van sturen. Soms raakten de koorden verwart in de overige bagage en moest ik zelfs stoppen om de chute veilig in te klappen. Daardoor verloor ik alle momentum. Ik vond het al met al té spannend bij hoge snelheid. Je moet een goede lichaamscoördinatie hebben en twee dingen tegelijk uit kunnen voeren. Niet mijn pakkie an.

Ik ben overgestapt op de koelvinnen op de trommelremmen, de versie van Gingko, en dat werkte fantastisch goed in de Pyreneeën. De 70mm trommelremmen werden niet heet, je kunt pompend remmen om de snelheid op een nivo te houden die je bevalt en wanneer de helling wat vlakker wordt laat je de velomobiel maximaal lopen.

Verreweg het leukste aan bergen vind ik het ridge-surfen, het rijden over de bergkam met de velomobiel. Het gaat steeds wat op en af en daardoor hoef je weinig te remmen, wordt je snelheid lekker hoog zonder inspanning, maar niet zo hoog dat het doodeng wordt. Het is bijzonder efficiënt te befietsen met de velomobiel omdat die het opgebouwde momentum naar het volgende hoge punt kan meenemen. Helaas zijn zulke bergkammen met een goede weg erover nogal zeldzaam.
Antwoord }


Berichten in dit topic
Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Freek1970 - 04-Feb-2024, 02:37 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door 365cycle - 04-Feb-2024, 03:00 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Roepers - 04-Feb-2024, 03:43 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Hardloper - 04-Feb-2024, 04:29 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Roepers - 04-Feb-2024, 04:33 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door twilwel - 05-Feb-2024, 04:29 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door 365cycle - 05-Feb-2024, 09:49 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Jeroen S - 05-Feb-2024, 08:48 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door twilwel - 06-Feb-2024, 02:55 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door Freek1970 - 06-Feb-2024, 09:02 PM
RE: Velomobiel geschikt voor wereldreis - door JanBurp - 06-Feb-2024, 10:06 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM